Конспект уроку: Складнопідрядне речення з кількома підрядними. Розділові знаки в складнопідрядних реченнях з кількома підрядними.

Тема. Складнопідрядне речення з кількома підрядними. Розділові знаки в складнопідрядних реченнях з кількома підрядними.

Мета: дати поняття про послідовну, однорідну й неоднорідну підрядність; формувати вміння й навички учнів розрізняти ці речення в тексті, визначати вид підрядності, ставити розділові знаки у такого типу реченнях, складати їх структурні схеми; удосконалювати навички синтаксичного  розбору складнопідрядних речень; збагачувати словниковий запас школярів; виховувати любов до рідного краю.

Обладнання: підручник.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Методи та прийоми: бесіда, слово вчителя

Література: Крівіч І.А., Сургай Л.І. Українська мова: Плани-конспекти уроків (для шкіл з російською мовою навчання). – Х.: «Ранок»;

 

Хід уроку

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Доброго ранку! Я сподіваюся, що не звіщаючи на погану погоду, ми сьогодні плідно попрацюємо. Всі сідайте рівненько! Хто сього годні черговий? Хто відсутній? Чудово, клас повністю підготований до уроку.

 

  1. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ УРОКУ

Ви вже вивчили всі типи підрядних у СПР, а сьогодні ми будемо узагальнювати цей матеріал. Звісно, мова – це не є щось статичне, мовлення може варіюватися. І тому сьогодні ми розглянемо СПР з кількома підрядними, розділові знаки в них. Сьогодні ми маєте розглянути поняття про послідовну, однорідну й неоднорідну підрядність; навчитися  розрізняти ці речення в тексті, визначати вид підрядності, ставити розділові знаки у такого типу реченнях, складати їх структурні схеми; удосконалювати навички синтаксичного  розбору складнопідрядних речень.

 

  1. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Діти, чим глибше ви будете пізнавати мову, тим більшою любов’ю ви будете проникатися  до неї, до рідного краю. Ви збагатите свій словниковий запас, поглибите свої знання, що вам дуже для подальшої праці.

 

  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

 

  1. Перевірка домашнього завдання.

 

  1. . Диктант з коментуванням і завданням.

Смугастий шлагбаум перетинав вузьку асфальтовану смужку дороги над самісіньким глинистим урвищем, що стрімко спадало вниз і занурювалось у жовтаво-зеленувате море. Згори видно було, як виникають довгі хвилі з білими гребенями з далеких морських просторів і котяться на берег одна за одною повільно й величаво. Тут вони втрапляють у розріджені снопи мерехтливого проміння, що пробивається в розриви поколошканих вітром низьких хмар. І, просвічені сонцем, світлішають, жовкнуть від прибережного сонця, укриваються шапками білої піни. Вітер зривав її з гребенів хвиль, видував на пустельний берег і котив бруднувато-драглистими кулями у виямки круч, де вони і влягалися, мов торішні забуті сніги.


Loading...