Урок № 29 ОСИП ТУРЯНСЬКИЙ. ОГЛЯД ЖИТТЄВОГО Й ТВОРЧОГО ШЛЯХУ ПИСЬМЕННИКА. «ПОЗА МЕЖАМИ БОЛЮ». ЗАГАЛЬНОЛЮДСЬКІ МОТИВИ Й ГУМАНІСТИЧНІ ЦІННОСТІ

Мета:             ознайомити учнів із творчістю Осипа Турянського,

дослідити зовнішню й внутрішню структури твору «Поза межами болю», принципи організації системи персонажів, визначити жанрову специфіку твору; розвивати аналітичне мислення учнів; пробудити патріотичний дух та любов до Батьківщини, вихо­вувати інтерес до творчості письменника.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: портрет письменника, епіграф.

Поет мусить пройти найглибше пекло буття й найвищі небесні вершини людського щастя.

Тоді його слово буде хвилювати.

Осип Туринський

ПЕРЕБІГУРОКУ

  1. Організація початку уроку
  2. Мотивація навчальної діяльності
  3. Повідомлення теми, мети уроку. Робота з епіграфом

Поясніть, як ви розумієте слова Осипа Турянського.

  1. Перевірка домашнього завдання

Повідомлення учнів про життєвий і творчий шлях Осипа Турянського

Майбутній письменник народився в с. Оглядів Радехівського району на Львівщині в селянській сім’ї. Був найстаршим серед восьми дітей. За допомогою сільського вчителя вступив до Львів­ської української гімназії, потім закінчив філософський факуль­тет Віденського університету. Там же захистив докторську ди­сертацію.

 

236


Уроки української літератури в 11 класі


Перші оповідання були опубліковані 1908 р. З 1910 р. Осип Турянський викладає українську мову та літературу в Пере- мишлянській гімназії. Восени 1914 р. учителя української мови та літератури Перемишльської гімназії, випускника філософського факультету Віденського університету, мобілізовано до війська та відправлено на сербсько-австрійський фронт, де О. Турянський потрапляє в полон. Він один з 60 тисяч австрійських полонених, яких відступаючі напівживі серби етапують засніженими горами, й один із небагатьох, кому пощастило вижити. Пережите в таборі для інтернованих на італійському острові Ельбі письменник від­творив у повісті-поемі «Поза межами болю». Після повернення


Loading...