Урок № 33 СМИСЛОВІ ВІДНОШЕННЯ МІЖ ЧАСТИНАМИ СКЛАДНИХ РЕЧЕНЬ

Мета:              повторити смислові відношення між частинами різ­

них видів складних речень й основні пунктограми у складному реченні; розвивати вміння правильно й комунікативно доцільно висловлювати власні думки за допомогою різних видів складних речень; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактич­ного матеріалу виховувати у школярів повагу до літературної мови й культурних надбань рідного народу.

Внутрішньопредметні зв’язки:

Граматика: засоби оформлення зв’язку між частинами різних видів складних речень.

Міжпредметні зв’язки:

Література: виразне читання.

Тип уроку: урок розширення й поглиблення знань та розвитку практичних умінь.

ПЕРЕБІГ УРОКУ

  1. Організаційний момент
  2. Ознайомлення з темою, метою і завданнями уроку
    1. Актуалізація опорних знань

Робота з таблицею

►   Підготуйтеся до повідомлення про смислові відношення між

частинами складносурядного й складнопідрядного речення,

використовуючи таблиці.

Смислові відношення між частинами складносурядного речення


Смислові відношення

Засоби зв’язку

Приклад

єднальні

єднальні спо­лучники

І шумить діброва, і синіє шлях, і дзвенить Дніпрова хвиля у дротах (В. Бичко).

причинно-наслідкові

єднальні спо­лучники

Орач торкнеться до чепіг руками — і нива дзво­нить темним сріблом скиб (І. Нехода).

 

Стилістика складних речень


161



Loading...

Смислові відношення

Засоби зв’язку

Приклад