План-конспект уроку (розробка уроків)

Урок № 13 Тема. Відмінки іменників.

загрузка...

Мета: закріпити знання учнів про відмінки іменників, дати поняття про кличну форму; розвивати логічне та абстрактне мислення; виховувати любов до рідної мови.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал.

         ХІД уроку

I.       АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

1.         перевірка домашнього завдання.

2.         диктант-переклад.

Густая конопля, крутые ступени, жидкие белила, первая годовщина, ранняя жатва, приятный запах, высокая дверь, красные чернила, сильная грудь, конторские счеты.

3.         Вибірковий диктант.

Завдання: виписати збірні іменники, з двома скласти речення.

Ласощі, ночви, гайвороння, дріжджі, висівки, пестощі, ко¬лосся, ліки, вороння, птаство, бажання, бурячиння, листок, листя.

II.      ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

«Поетична хвилинка».

(Вірш читає вчитель.)

Це ж як вірш!

Є ще люди сонні, наче сови, а глухі до слова — це найгірше, ти до рідної прислухайся мови, прокажи відмінки — це ж як вірш!

Називний питає: хто ти? що ти?

загрузка...

Хоче він про наслідки роботи і про себе чути лиш похвали, щоб тебе як приклад називали.

Родовий доскіпує свого — хоче знати він: кого? чого?

І про тебе знать, якого роду,

Що немає роду переводу.

Все давальний дасть — не жаль йому, але хоче знать: кому? чому?

Знать про тебе, гожого на вроду, що даєш і ти свому народу.

У знахідного свої потреби,

він — кого? і що? — питає в тебе.

І кого всі ми за друзів маєм, і що друзі роблять нам навзаєм?

А орудний хоче знать: ким? чим?

У труді орудуй разом з ним.

Хоче знать, що здатний ти утнути?

Чим ти станеш? Ким ти хочеш бути?

А місцевий — де? в якому місці?

Хоче знати — у селі чи в місті?

Клична форма кличе всіх навколо: гей, Іване, Петре чи Миколо, ви не будьте сонні та байдужі — у житті нема нічого згірш.

Рідна мова! В ній слова — як ружі, а самі відмінки — наче вірш!

(Д. Білоус)

III.    МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ

IV.    СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1.         Пояснювальний диктант.

Виносить батько на поріг пшеничний хліб і сіль. (Я. Шпорта) За узліссям починалося поле. (І. Нечуй-Левицький) Шелестить лист гарбузовий, гойдається висока кукурудза й соняшники. (І. Нечуй-Левицький) З краю неба насувались білі, неначе мо¬лочні хмари. (М. Коцюбинський) Глуха оболона заслала півнеба. (М. Бажан)

2.         робота з підручником.

[1]       Опрацювання теоретичного матеріалу, с. 40.

[2]       Опрацювання теоретичного матеріалу, с. 43.

3.         робота біля дошки і в зошитах.

[1]       Вправа 108.

[2]       Вправа 100.

4.         Творче завдання.

[1, 2] Завдання: поставити подані іменники у кличний відмінок.

Кобзар, сестра, орел, Олег, доля, Марія, брат, Харків, ма¬тінка, Андрій, читач, братик, Ігор, Вітчизна, ясен.

5.         Самостійна робота.

[1]       Вправа 110.

[2]       Вправа 103.

6.         Зорово-слуховий диктант.

Гуцулко Ксеню, я тобі на трембіті Лиш одній в цілім світі розкажу про любов.

(р. Савицький)

7.         Проблемне запитання.

—        Визначте відмінок іменника «гості» у реченні.

Завтра ми підемо в гості?

(Використовується інтерактивний метод « Мозковий штурм».)

V.      ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

[1]       Вправа 109.

[2]       Вправа 101.

VI.    ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

[1]       Підручник, § 12, вправа 111 (письмово).

[2]       Підручник, § 11, вправа 104 (письмово).

загрузка...

Літературне місто - Онлайн-бібліотека української літератури. Освітній онлайн-ресурс.