План-конспект уроку (розробка уроків)

УРОК № 14 Тема. Відміни іменників.

загрузка...

Мета: повторити вивчене про поділ іменників на відміни, пояснити, які іменники належать до четвертої відміни; формувати вміння визначати відміни іменників; виховувати мовленнєву культуру учнів.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал.

          ХІД УРОКУ     

I. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

1.         Перевірка домашнього завдання.

2.         [1, 2] Творча робота.

Завдання: скласти зв’язне висловлювання на одну з тем.

—        Рід іменників;

—        Число іменників;

—        Відмінки іменників.

II.      ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

III.    МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ

IV.    СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1.         Робота з підручником.

[1]       Опрацювання теоретичного матеріалу, с. 20.

[2]       Опрацювання теоретичного матеріалу, с. 31.

загрузка...

2.         Розподільний диктант.

[1]       Завдання: записати іменники в чотири стовпчики за відмінами.

Курча, відстань, очерет, обличчя, цуценя, мати, стілець, ніжність, степ, собака, земля, хмарина, свиток, зайча, мереживо, троянда, ніч, шлях.

[2]       На основі вправи 107.

3.         [1, 2] Вибірковий диктант.

Завдання: виписати іменники, визначити відмінок і відміну.

Усю ніч лосеня блукало біля кущів, чекаючи матері. Настав ранок. Заспівали птахи. Виглянуло сонце й освітило галявину, хащу, дерева, кущі.

На галявину вийшла ряба курочка-тетерка з цілим виводком тетерят. Тетерята були рябенькі, пухнасті. Вони весело розбіглися по галявині, а тетерка знайшла мурашину купу, розрила її лапами і заквоктала, скликаючи дітей…

Уже високо підбилося сонце. Тетерята наїлись і пішли за матір’ю в кущі, а лосеня на самоті блукало по галявині. Воно стомилося й було дуже голодне. Коли в лісі за галявиною чув¬ся тріск ломаччя, лосеня підводило голову і чекало, чи не покажеться мати.

(За І. Скребицьким)

—        З трьома іменниками скласти речення.

4.         Переклад з російської.

[1]       Завдання: перекласти текст українською мовою, ви¬значити рід, число, відмінок, відміну іменників.

Звездная и на редкость теплая ночь. В предрассветный час я вышел на крыльцо. Только одна капля упала с крыши на землю. При первом свете заворошились туманы, и мы очути¬лись на берегу бескрайнего моря. Драгоценное и самое таин¬ственное время — от первого света до восхода.

(За М. Пришвіним)

[2]       Вправа 110.

V.      ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1.         Запитання до учнів.

—        Скільки відмін іменників є в українській мові?

—        Які іменники належать до І відміни?

—        А до ІІ?

—        Які належать до ІІІ відміни?

—        А які належать до IV?

2.         [1, 2] Гра «Ланцюжок» (за варіантами).

Завдання: назвати якомога більше іменників, які належать до І, ІІ, ІІІ, IV відмін.

VI.    ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

[1]       Із вправи 119 виписати іменники, розподіливши їх за відмінами.

[2]       Підручник, § 12, вправа 109 (письмово).

Літературне місто - Онлайн-бібліотека української літератури. Освітній онлайн-ресурс.