Мета: ознайомити учнів з відмінюванням іменників І відміни та поділом їх на групи; сприяти виробленню навичок правильної вимови і написання відмінкових закінчень іменників І відміни; виховувати наполегливість у навчанні. обладнання: підручник.
Хід уроку
I. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
1. Перевірка домашнього завдання.
2. Гра «Хто швидше?».
[1, 2] Завдання: якомога швидше виписати іменники із вірша, розподіливши їх за відмінами.
Вечір дихає весною
Знов вершиною рясною Розшумілася сосна.
Вечір дихає весною,
Та й насправді вже весна.
Сніг крихкий, неначе щебінь,
За селом чорніє путь,
І зірки у тихім небі,
Наче проліски, цвітуть.
(А. М’ястківський)
— Чи всіх відмін іменники є у вірші? Наведіть власні приклади іменників IV відміни.
II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ
IV. СПРИЙНЯТТЯ й ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
1. поділ іменників на групи.
[1] Опрацювання теоретичного матеріалу, с. 49.
[2] Опрацювання теоретичного матеріалу, с. 48.
2. Розподільний диктант.
[1] На основі вправи 122.
[2] На основі вправи 114.
3. Робота з таблицею.
[1] «Відмінювання іменників І відміни (однина)», с. 49.
[2] «Закінчення іменників першої відміни однини», с. 49.
4. Робота біля дошки і в зошитах.
[1] Вправа 126.
[2] Вправа 116.
5. Робота з таблицею.
[1] «Відмінювання іменників І відміни (множина)», с. 52.
[2] «Закінчення іменників першої відміни множини», с. 49.
6. Самостійна робота.
[1] Вправа 135.
[2] Вправа 119.
V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
Робота з підручником.
[1] Вправа 129.
[2] Вправа 120.
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
[1] Підручник, § 14, вправа 137 (письмово).
[2] Підручник, § 13, вправа 121 (письмово).