План-конспект уроку (розробка уроків)

УРОК № 22 Тема. Відмінювання іменників, що вживаються тільки у множині.

Мета: з’ясувати особливості відмінювання іменників, що вживаються тільки у множині; формувати вміння правильно визначати відмінки таких іменників; розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал.

          ХІД уроку        

I. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

1.         Перевірка домашнього завдання.

2.         Вибірковий диктант.

Завдання: виписати іменники ІІІ і IV відмін, визначити відмінок і число кожного, виділити закінчення.

Ягняті нікуди тікати, стоїть сердешне та дрижить. (Л. глібов) В дитинстві я заздрив стрімкому орляті, хотілося в небо й летіти услід. (в. Бичко) Земним водоспадом тече до Дніпра буйна повінь Володимирської гірки. (І. Цюпа) Пісня птахом злітає у височінь, задумливо пливе над селом, над широчінню ланів. (М. рильський) Чи давненько, мов клубочки вати, бігали курчата жовтуваті? А тепер вони вже не курчата, півнями пора їх величати. (в. Кочевський) Лелеки принесли лелеченяті їжу. (Ю. Збанацький) Над полем, у високості, спі¬вали вже жайворонки. (М. Коцюбинський) Микола поклонився матері. (І. Нечуй-Левицький)

II.      ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

III.    МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ

IV.    СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1.         Робота з підручником.

[1]       Опрацювання теоретичного матеріалу, с. 69.

[2]       Опрацювання теоретичного матеріалу, с. 64.

2.         Робота біля дошки.

[1]       Вправа 187.

[2]       Провідмінювати іменники граблі, хитрощі, люди, гроші, ворота.

3.         Робота в зошитах.

[1]       Вправа 188.

[2]       Вправа 166.

4.         [1, 2] Творча робота.

Завдання: відгадати загадки; зі словами-відгадками скласти речення.

Ходить, ходить, а в хату не заходить. (Двері)

Зубасті, а не кусаються. (граблі)

Хто трьома зубами сіно їсть? (вила)

Два кінця, два кільця, посередині гвинтик. (Ножиці)

Що то за віз, що без коліс? (Сани)

V.      ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

[1, 2] Творче завдання.

Наведіть приклади фразеологізмів, іменники в яких мають тільки форму множини; поясніть значення фразеологізмів, введіть їх у речення.

Н априклад: сипати грішми, пасти гусей, обценьками не вирвеш слова, курям на сміх тощо.

VI.    ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

[1]       Підручник, § 18, вправа 189 (письмово).

[2]       Підручник, § 17, вправа 169 (письмово).

Літературне місто - Онлайн-бібліотека української літератури. Освітній онлайн-ресурс.