План-конспект уроку (розробка уроків)

УРОК № 23 Тема: Незмінювані іменники.

загрузка...

Мета: поглибити знання учнів про незмінювані іменники, навчити визначати в них рід, відмінок, формувати вміння правильно вживати їх у мовленні, сприяти збагаченню словникового запасу.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал.

          ХІД УРОКУ     

I.       АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

1.         Перевірка домашнього завдання.

2.         [1, 2] Вибірковий диктант.

З а в д а н н я: виписати іменники, визначити рід, відміну, групу, відмінок, число.

Не цурайтесь мови

Не цурайтесь мови, люди, Рідного джерельця,

Хай вона струмочком буде, Хай дійде до серця.

Хай вона в піснях лунає Кожен день і в свято, Соловейком хай співає В українській хаті.

Бо ж вона така багата, Українська мова, Неповторна, і крилата,

І така чудова!

загрузка...

І цвіте у ній кохання, Рушники з квітками,

Мрії наші і бажання, Верби над ставками. Найрідніше, сокровенне, Найдорожче в світі,

І святкове, і буденне,

В ній батьки і діти.

Не цурайтесь, люди, мови, Не цурайтесь роду,

Як зачахне рідне слово,

Не буде народу.

(Н. Красоткіна)

II.      ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

III.    МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ

IV.    СПРИЙНЯТТЯ й ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1.         Попереджувальний диктант.

І Київ радісно шумить над шахтами метро. (Б. Сосюра) Граціозною групою застигли на острівці рожевокрилі фламінго. (О. Гончар)

Хтось на вербі у стилі рококо вінок заплітав. (П. Тичина) Нашвидку влаштувавшись у готелі, Захар поїхав шукати адресне бюро. (І. Ле)

Ідуть шахтарки по шосе, і жарти й сміх. (Б. Сосюра)

2.         Робота з підручником.

а)         [1] Опрацювання теоретичного матеріалу, с. 31—32.

[2]       Опрацювання теоретичного матеріалу, с. 67.

б)         [1] Вправа 78 (письмово).

[2]       Вправа 173 (письмово).

3.         [1, 2] Творча робота.

Завдання: кожне словосполучення замінити незмінюва-ним словом, з трьома-чотирма словами скласти речення. Теплий шарф — (кашне) перелік страв — (меню) столиця Японії — (Токіо) маленькі коні — (поні)

короткий зміст опери — (лібрето) столиця Грузії — (Тбілісі) стоянка для паровозів і вагонів — (депо) автомобіль з лічильником — (таксі) кольорові нитки для вишивання — (муліне)

4.         Робота в зошитах.

[1]       Вправа 74.

[2]       Вправа 172.

5.         Самостійна робота.

[1]       Вправа 78.

[2]       Вправа 173.

V.      ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Творча робота

[1]       Вправа 77.

[2]       Вправа 171.

VI.    ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

[1]       Підручник, с. 31—32, вправа 80 (письмово).

[2]       Підручник, § 18, вправа 174 (письмово).

Літературне місто - Онлайн-бібліотека української літератури. Освітній онлайн-ресурс.