План-конспект уроку (розробка уроків)

УРОК № 29 Тема. Написання і відмінювання чоловічих та жіночих імен по батькові.

загрузка...

Мета: пояснити учням, як утворюються чоловічі та жіночі імена по батькові, навчити правильно відмінювати чоловічі і жіночі імена та імена по батькові; вдосконалювати вміння учнів використовувати вивчені правила на практиці; виховувати ввічливість.

Обладнання: підручник, картки, дидактичний матеріал.

          Хід УРОКУ      

I. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

1.         Перевірка домашнього завдання.

2.         Творча робота.

[1, 2] Завдання: скласти зв’язне висловлювання на одну з тем.

—        Незмінювані іменники.

—        Способи творення іменників.

—        Букви е, и, і в суфіксах іменників.

—        Написання не з іменниками.

3.         Робота з картками.

Картка № 1

Вставити пропущені букви, позначити суфікси. Квасол..ння, вул..чка, озбро..ння, говор..ння, печ..во, кра..чок, лож..чка, мел..во, мар..во, мисл..ння, верш..чок, чубч..к, вар..во, волос..ння, заверш..ння.

З двома словами скласти речення.

Картка № 2

загрузка...

Переписати, вставляючи пропущені суфікси.

1.         Ви, зір..и, гляньте на мої брів..и, на мої квіт..и! А ти, місяч..у, подивись на моє лич..о, на мою красу. (І. Нечуй-Левицький)

2.         Всі квіт..и зірнич..и геть вирвано з пшенич..и. (Леся Українка)

3.         Прилетіла перепіл..а у зеленую дібров..у, прилетіла, зажурилася. Ой зеленая дібров..о, ой бідная ти, го- лів..о, що рано тебе спустошено, траву-сіно покоше¬но. (Нар. творч.)

4.         Мати звеліла того ж дня одвезти мел..о до млина. (І. Нечуй-Левицький)

II.      ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

III.    МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ

IV.    СПРИЙНЯТТЯ й ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1.         Робота з підручником.

[1]       Опрацювання теоретичного матеріалу, с. 82—83.

[2]       Опрацювання теоретичного матеріалу, с. 77.

2.         Робота в зошитах.

[1]       Вправа 234.

[2]       Вправа 206.

3.         Опрацювання матеріалу про відмінювання чоловічих та жіночих імен та імен по батькові.

[1]       С. 81—82.

[2]       С. 77.

4.         Робота біля дошки.

[1]       Вправа 233.

[2]       Завдання: утворити імена по батькові; записати власні імена в родовому, давальному, орудному та кличному відмінках.

Ірина (Лаврентій), Тетяна (Захар), Мар’яна (Ігор), Євген (Лука).

5.         Диктант-переклад.

Любовь Сергеевна, Александр Анатольевич, Константин Кириллович, Наталья Львовна, Валентина Дмитриевна,

Михаил Александрович, Светлана Алексеевна, Геннадий Николаевич.

6.         [1, 2] Творча робота.

З а в д а н н я: поставити імена та по батькові в потрібну форму.

Допоможіть (Микола Ілліч), зустрітися (Антоніна Василів¬на), розповісти (Петро Григорович), попрощатися з (Лук’ян Савич), доповісти (Лариса Кузьмівна).

—        З трьома словосполученнями складіть речення.

V.      ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

[1, 2] Творче завдання.

—        До поданих загальних назв доберіть власні (прізвище, ім’я, по батькові).

Письменник…

Поет…

Композитор…

Скульптор…

Художник…

Архітектор…

Космонавт…

—        Назвіть твори поета, письменника, композитора, худож-ника.

VI.    ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

[1]       Підручник, § 22, вправа 235.

[2]       Підручник, § 22, вправа 209.

загрузка...

Літературне місто - Онлайн-бібліотека української літератури. Освітній онлайн-ресурс.