Мета: перевірити рівень сформованості мовних умінь та орфографічних навичок школярів; виховувати в учнів наполегливість у навчанні.
Обладнання: текст диктанту, текст для аудіювання.
ХІД УРОКУ
I. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ
III. основний зміст РОБОТИ
1. Попереднє ознайомлення з текстом диктанту.
2. Відповіді вчителя на запитання учнів щодо незнайомих слів (пояснення лексичного значення).
3. Написання диктанту.
Пісня
Колискова пісня. Скільки їх створив народний геній! Цей особливий фольклорний жанр позначений високим поетичним світосприйняттям, глибиною мелодійного звучання, багат¬ством образів. Лагідний материн наспів засівав дитячу душу любов’ю до людей, до природи, до всього живого. Під спів неньчиної пісні виростали поети і композитори, хлібороби і за¬хисники рідної землі, філософи та мудреці, просто люди. Якби не мамина пісня, сказав якось один древній історик, яким убо¬гим було б наше життя. Спить натруджене село, тільки в на¬шій хаті допізна поблискує вогник. Чіпка не по літах неньчина пам’ять дбайливо розсновує золоті ниті народної поезії, і дзве¬нять вони, немов струни бандури, живою мовою поколінь.
(99 сл.) (в. Скуратівський)
4. Проведення контрольного аудіювання
1) Пояснення щодо проведення аудіювання.
2) Читання вчителем тексту.
3) Виконання тестових завдань.
Рекомендуємо використовувати завдання з посібника: Жовтобрюх В. Ф. «Українська мова. 6 клас: Комплексний заліко-вий зошит для тематичного оцінювання (для шкіл з російською мовою навчання)» — Х.: Веста: Видавництво «Ранок», 2006.
IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
[1, 2] Скласти словниковий диктант (20 слів) на основні орфографічні правила, вивчені в темі «Іменник».