План-конспект уроку (розробка уроків)

Урок № 36 Тема. Розвиток зв’язного мовлення. Опис природи. Усний переказ тексту з елементами опису природи

загрузка...

Мета: пояснити учням особливості побудови опису природи; ознайомити з особливостями переказу з елементами опису природи; формувати вміння переказувати текст з елементами опису природи; розвивати усне й писемне мовлення учнів; виховувати любов до природи.

Обладнання: підручник.

          ХІД УРОКУ     

І.       ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

ІІ.      МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ

ІІІ.    АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

Бесіда з класом.

—        Які є стилі мовлення?

—        В якій сфері спілкування застосовується кожен із них?

—        Які ознаки розмовного і художнього стилів?

—        Назвіть відомі типи мовлення.

загрузка...

—        Як називається опис природи?

—        В якому стилі можуть бути описи природи?

IV.    СПРИЙНЯТТЯ й ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1.         Робота з підручником.

[1]       Вправа 294 (І, ІІ).

[2]       Вправа 235 (І, ІІ).

2.         Пояснення вчителя.

П о б у д о в а о п и с у п р и р о д и

[1]       Теоретичний матеріал, с. 105—106.

[2]       Опис природи складається з описів окремих предме¬тів (трави, дерев, рослин, неба, хмар, сонця, озера тощо). Використовується в науковому та, переважно, художньому стилях.

«Відомим» в описах природи є назви предметів і явищ. «Новим» — їхні ознаки.

вечір був тихий, лагідний.

3.         Робота з підручником.

[1]       Вправа 294 (ІІІ).

[2]       На основі вправи 235 (І) простежити, як чергуються «відоме» і «нове» в реченнях тексту.

V.      РОБОТА НАД УСНИМ ПЕРЕКАЗОМ

1.         Робота з підручником.

Попереднє ознайомлення з текстом переказу.

[1]       Вправа 296.

[2]       Вправа 236.

2.         Завдання учням.

[1]       Учні виконують завдання ІІ, ІІІ, IV, V вправи 296.

[2]       — До якого стилю і типу мовлення належить текст?

—        Як будується опис природи?

—        Випишіть назви предметів і явищ разом зі словами, які їх характеризують (епітетами).

—        Назвіть предмети і явища та дії, які вони виконували.

—        Знайдіть у тексті слова, вжиті в переносному зна¬ченні.

—        Складіть план тексту.

3.         Переказування тексту.

Два-три сильних учні усно переказують текст.

VI.    ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

VII.   ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Усний переказ тексту: [1] вправа 296; [2] вправа 236.

загрузка...

Літературне місто - Онлайн-бібліотека української літератури. Освітній онлайн-ресурс.