План-конспект уроку (розробка уроків)

Урок № 37 Тема. Прикметники твердої і м’якої груп. Відмінювання прикметників.

загрузка...

Мета: дати учням поняття про поділ прикметників на групи, формувати вміння правильно відмінювати прикметники; розвивати логічне мислення, орфографічну грамотність; виховувати старанність у навчанні.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал.

          ХІД УРОКУ     

І.       АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

1.         Перевірка домашнього завдання.

2.         Бесіда з класом.

—        Як утворюється вищий ступінь порівняння прикметників?

—        А як найвищий ступінь?

—        Які звукові зміни відбуваються при творенні ступенів порівняння прикметників?

3.         Творча робота.

Завдання: утворити ступені порівняння прикметників.

I          варіант. Тонкий, добрий, близький, глибокий.

II         варіант. Скрутний, поганий, товстий, тихий.

ІІ.      ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

ІІІ.    МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ

загрузка...

IV.    СПРИЙНЯТТЯ ТА ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1.         Робота з підручником.

Поділ прикметників на групи.

а)         Опрацювання теоретичного матеріалу:

[1]       С. 97—99.

[2]       С. 89—90.

б)         Розподільний диктант:

[1]       На основі вправи 274.

[2]       На основі вправи 238.

2.         Проблемні запитання до учнів.

(Учні відповідають на питання, використовуючи теоретич¬ний матеріал про відмінювання прикметників: [1] § 29 [2] § 26.)

—        В якому відмінку однини прикметники чоловічого і се-реднього роду твердої групи мають закінчення -им, а м’якої — -ім (-їм)? (В орудному.)

—        В якому відмінку однини прикметники чоловічого і се-реднього роду мають паралельні закінчення? (У місцевому від-мінку.)

—        В якому відмінку однини прикметники жіночого роду мають закінчення -ої? (В родовому відмінку.)

—        А в яких відмінках прикметники жіночого роду мають закінчення -ій (-їй)? (В давальному й місцевому.)

—        А яке закінчення мають прикметники жіночого роду в орудному відмінку? (-ою)

—        Який знак пишеться у прикметниках м’якої групи в од¬нині після приголосних перед закінченням, що починається буквою о? (М’який знак.)

—        В якому відмінку у прикметниках твердої і м’якої груп у множині пишеться закінчення -і (-ї)? (У називному.)

—        Яку букву пишемо в усіх інших відмінкових закінчен¬нях прикметників твердої групи у множині? (Букву и.)

—        А в закінченнях м’якої групи? (Букву і (ї).)

3.         Робота біля дошки.

[1, 2] Завдання: провідміняти словосполучення, виді¬лити закінчення прикметників.

І варіант

Широкий степ, рання пора.

ІІ варіант

Синя стрічка, давній звичай.

4.         Пояснення вчителя.

Особливості відмінювання прикметників на -лиций.

5.         Гра «Ланцюжок».

Учні по черзі відмінюють прикметники білолиций, білоли¬це, білолиця.

V.      ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Коментоване письмо

[1]       Вправа 279 (письмово).

[2]       Вправа 243 (письмово).

VI.    ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

[1]       Підручник, § 29, вправа 278 (письмово).

[2]       Підручник, § 26, вправи 244, 245 (письмово).

Літературне місто - Онлайн-бібліотека української літератури. Освітній онлайн-ресурс.