План-конспект уроку (розробка уроків)

Урок № 38 Тема: Способи творення прикметників.

загрузка...

Мета: ознайомити учнів з основними способами творення прикметників; формувати вміння визначати способи творення прикметників та застосовувати ці способи на практиці; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати пізнавальний інтерес до мови.

Обладнання: підручник, різнорівневі завдання.

          ХІД УРОКУ     

І.       АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

1.         Перевірка домашнього завдання.

2.         Самостійна робота (різнорівневі завдання на вибір учнів). Завдання І: провідміняти словосполучення.

I варіант дружнє ставлення.

II варіант гаряча каша.

Завдання ІІ: дописати закінчення іменників і прикмет-ників, визначити відмінок.

З власн.. досвід.., під щаслив.. зор.., пізн.. ноч..; в осінн.. пор..; незручн.. становищ..; навколишн.. середовищ..; пше- ничн.. паляниц..ю.

загрузка...

—        З двома словосполученнями скласти речення. Завдання ІІІ: списати, розкриваючи дужки; прикметни¬ки поставити у потрібній формі роду, числа й відмінка.

Він звернув з (великий степовий) шляху і покотився по ледве (помітний) прикметах межі. З-за (густий) будяків і вся¬кого зілля незабаром висунулись баштани з (довгий) рядками (високий) соняшників. За ними зараз виступили (рівний) ряди (гостролистий) кукурудзи, потім відкрилося поле, наче заслане (картатий) хустками. На ньому зеленіло (дрібненький ка-вунячий), огудиння, блищали в (ясно-зелений) листі (жовтий) дині, зеленіли й біліли (здоровий) кавуни.

(За І. Нечуй-Левицьким)

II.      ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

III.    МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ

IV.    СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1.         Бесіда з класом:

—        Які способи словотворення вам відомі?

—        Наведіть приклади.

2.         Робота з підручником.

[1]       Опрацювання теоретичного матеріалу, с. 101

[2]       Опрацювання теоретичного матеріалу, с. 92

3.         Робота в зошитах.

[1]       Вправа 284 (ІІІ) (письмово).

[2]       Вправа 248 (письмово).

4.         Робота біля дошки.

Завдання: до кожного прикметника дібрати те слово, від якого він утворився; визначити спосіб творення; виділити словотворчі засоби.

Довгорічний, прикордонний, сестрин, білесенький, істо-ричний, передсвятковий, беззубий, дубовий, далекозорий.

5.         Робота з підручником.

а)         Опрацювання теоретичного матеріалу.

[1]       С. 109 вправа 300 (І) (схема)

[2]       С. 95 вправа 254 (І) (схема)

б)         Виконання вправ.

[1]       Вправа 301 (письмово).

[2]       Вправа 257 (письмово).

6.         Гра «Хто більше».

Завдання: за дві хвилини записати якомога більше при-кметників, утворених:

суфіксальним способом (І варіант); префіксальним способом (ІІ варіант).

V.      ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Творча робота

Завдання: дібрати прикметники, які відповідають схемам

VI.    ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

[1]       Підручник, § 30, вправа 293 (письмово).

[2]       Підручник, § 27, вправа 256 (письмово).

Літературне місто - Онлайн-бібліотека української літератури. Освітній онлайн-ресурс.