План-конспект уроку (розробка уроків)

УРОК № 56 Тема. Відмінювання кількісних числівників. Тренувальні вправи.

загрузка...

Мета: вдосконалювати вміння учнів відмінювати кількісні числівники, узгоджувати їх з іменниками; виховувати любов до рідної мови.

Обладнання: підручник, картки, дидактичний матеріал.

          ХІД УРОКУ     

I.       ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

II.      МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ

III.    АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

1.         Перевірка домашнього завдання.

2.         [1, 2] Індивідуальна робота з картками.

Картка № 1

Провідмінювати числівники.

Одна, чотири п’ятих, сорок шість.

Картка № 2

Провідмінювати числівники.

Вісімсот, мільйон, сімдесят.

загрузка...

3.         [1, 2] Попереджувальний диктант.

Завдання: записати, числівники підкреслити, визначити їх відмінки.

За шкалою розумового розвитку, яку запропонували швейцарські вчені, перше місце в природі посідає людина. Вона має до двохсот чотирнадцяти балів. Дельфін наділений приблизно ста дев’яноста п’ятьма балами. На третьому місці — слон. Він має до ста п’ятдесяти балів. Мавпа — до шістдесяти трьох. Зебра — до сорока двох, жирафа — до тридцяти восьми, лисиця — до двадцяти восьми балів. Найтупішим визнали бегемота, який набирає усього вісімнадцять очок.

4.         [1, 2] Практична робота.

Завдання І: провідмінювати словосполучення.

Сорок птахів, дві учениці, вісімдесят книг.

Завдання ІІ: переписати словосполучення, розкриваючи дужки. Поставити словосполучення у формах родового, давального, орудного та місцевого відмінків.

Семеро (козенята), восьмеро (каченята), троє (сани), четверо (двері).

5.         [1, 2] Робота біля дошки.

Завдання: записати числа словами, дібравши до кожного іменник. З двома словосполученнями придумати речення.

1; 0,28; 4,7; 7; 0,5; 6,3.

Довідка: склянка, процент, година, метр, грам, кілограм.

6.         [1, 2] Тренувальна вправа.

Завдання: провідмінювати числівники.

Чотирнадцять, вісімдесят шість, дев’ятсот, тисяча тридцять, сім, три, сто.

IV.    ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

[1, 2] Скласти зв’язний текст (п’ять-шість речень), розкривши зміст одного з фразеологізмів (на вибір):

а)         не один пуд солі з’їв;

б)         сім п’ятниць на тиждень;

в)         на всі чотири боки.

У реченнях вживати числівники.

загрузка...

Літературне місто - Онлайн-бібліотека української літератури. Освітній онлайн-ресурс.