План-конспект уроку (розробка уроків)

УРОК № 66 Тема. Контрольна робота. Докладний переказ тексту розповідного характеру

загрузка...

Мета: перевірити вміння робити докладні перекази текстів; поліпшувати мовленнєву культуру; розвивати пам’ять, логічне мислення; виховувати любов до тварин.

Обладнання: текст переказу, зошити для контрольних робіт.

          ХІД УРОКУ     

I.       ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

II.      МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ

III.    ОСНОВНИЙ ЗМІСТ РОБОТИ

1.         Підготовка до написання переказу.

1)         Читання вчителем тексту переказу.

Пригода зайченяти

загрузка...

Коли кішка привела трьох малят, одного залишили, а двох віддали сусідам. Але турботлива мати знала лік своїм нащадкам і почала їх настирливо розшукувати. Рано-вранці вона принесла в зубах сірий клубочок і поклала поруч з кошеням.

То був крихітний зайчик.

Бранець нишком сидів, злякано вилупивши очі. Він ніяк не міг оговтатись після мандрівки в зубах кішки. А та його підсунула ближче до себе й почала лизати. Тим часом коше¬ня задоволено муркотіло, смокчучи материне молоко. Зайчик поворушив носом і з несподіваною вправністю взяв приклад зі свого майбутнього братика.

Через якихось півтора тижні довговухий поселенець почав дивувати свою родину. Він залюбки вминав капусту, моркву, траву.

На ситих харчах заєць швидко ріс. Але щоб не звик він жити на всьому готовому, вирішили випустити його на волю.

Сонячного дня зайчик весело побіг полем і, напевне, вже знайшов свою рідню, живе й не горює. Бо що не кажіть, в гостях добре, але вдома краще.

(147 сл.)

(З журналу)

2)         Словникова робота.

—        Поясніть значення слів нащадкам, настирливо, бра¬нець, оговтатись, поселенець, вправністю.

—        Поясніть написання слів: рано-вранці, несподіваною, довговухий, залюбки.

3)         Складання плану переказу.

Орієнтовний план

1.         Доля кошенят.

2.         Турботлива мама.

3.         Зляканий бранець.

4.         Рішення господарів.

5.         «В гостях добре, але вдома краще».

4)         Читання вчителем тексту вдруге.

2.         Написання учнями переказу.

ІV.    ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

[1]       Підручник, вправа 557 (усно).

[2]       Підручник, вправа 372 (усно).

Літературне місто - Онлайн-бібліотека української літератури. Освітній онлайн-ресурс.