Актуальні проблеми слов’янської філології. Серія: Лінгвістика і літературознавство, Стус Василь. Вибране. Час творчості.

КВК “ Казковий Дивосвіт ” Гоголь, Н.В.

загрузка...

УДК 378.014

Гоголь Н.В.,
кандидат педагогічних наук,
доцент кафедри української літератури
Глухівського державного педагогічного університету

КВК “КАЗКОВИЙ ДИВОСВІТ”

Анотація
У статті представлено розробку КВК на тему “Казковий Дивосвіт” для
студентів педагогічних факультетів в курсі вивчення дитячої літератури.

загрузка...

Ключові слова: казки українських, російських та зарубіжних письменників.
Чому діти люблять казки? Це запитання, на яке сотні разів давалася
відповідь, але й зараз відповісти не просто. Люблять, і все. Це вже як дві
паралельні прямі. Читаючи народні казки, сприймаючи їхню простоту й
невибагливість, прозорість сюжету, певне, комусь кортить щось тут
прикрасити, щось розмалювати, щось ускладнити, наповнити новим змістом…
Мабуть, так і виник своєрідний жанр – літературна казка. І чим глибше і
грунтовніше засвоєна автором традиція казки фольклорної, тим цікавішою і
змістовнішою виходить з-під його пера казка літературна.
На заняттях з дитячої літератури під час вивчення літературних казок
українських, російських та зарубіжних письменників ми проводимо конкурс
винахідливих і кмітливих “Казковий Дивосвіт”. Такий виховний захід
сприятиме не тільки кращому засвоєнню студентами зразків світової
літератури, а й розвиватиме уміння відчувати, переживати, діяти разом із
казковими героями, виражати себе в слові, розкривати творчі здібності.
Мета: поглибити знання студентів про літературну казку, показати її
відображення у різних видах мистецтва; розвивати уміння порівнювати сюжети
творів, творчо мислити, формувати навички творчого підходу до вивчення
літератури; виховувати любов до книги, формувати справжнє уявлення про
красу.
Ведуча: Любі друзі!
Ведучий: Дорогі учасники!
Ведуча: Шановні гості!
Ведучий: За вікнами вже зима і серце переповнює передчуття чогось
незвичайного, чарівного та казкового.
Ведуча: І дійсно, за кілька тижнів у наші оселі завітає красуня-ялинка,
сповіщаючи про прихід Нового року. Споконвіку це свято асоціюється у нашій
уяві з дитинством, чудом і – доброю казкою
Ведучий: Та якщо до Нового року ще залишився деякий час, то казка може
завітати до нас уже сьогодні, і просто зараз.
Ведуча: Сьогодні наші хлопці та дівчата покажуть свої знання і вміння в галузі
дитячої літератури.
Ведучий: І, гадаємо, не даремно наш КВК так і названо “Казковий Дивосвіт”.
Ведуча: Отже, вперед, на зустріч пригодам та несподіванкам! Ведучий: Чи пам’ятаєш, світле дитинство мандрує де?
Знаєш, не знаєш — ти не вгадаєш, коли нас знайде!
Віриш, не віриш — в казку повіриш на перехресті літ.
Браму відкриє й за яскравіє казковий дивосвіт!
Ведуча: А мандруватимуть із нами за тридев’ять земель, у тридесяте царство
дві команди веселих і найкмітливіших студентів.
Ведучий: А також високоповажне журі у складі: міністр освіти у галузі
казкології баба Яга.
Ведуча: доцент кафедри казкології при тридесятикраїнському університеті
чудотворчих мистецтв ім. І. Франка Лис Микита.
Ведучий: кандидат казкових наук, академік академії дивознавчих наук ім.
Шарля Перро Червона Шапочка.
Ведуча: Магістр вищої новоукраїнської гріммістратури казки, лауреат премії
ім. В.Жуковського в галузі казкознавства Кіт у Чоботях.
Ведучий: І врешті, дівчинка, яка просто знає і любить казки, неперевершений
казкар у галузі навчання.
Ведуча: Отже, час розпочинати.
І конкурс “Рукавичка” (Представлення команд)
Ведучий: Ішов дід лісом, та й загубив дід рукавичку. Її знайшли тваринки, і не
тільки, та й поселилися в ній.
Ведуча: А хто, хто в рукавичці живе?
Ведучий: Я, Мишка–Скряботушка, і я, Жабка-Скрекотушка, і я, Зайчик-
Вуханчик… І високоповажне журі, і ми – ведучі…. А ви – хто?
Ведуча: Час командам показати себе. Отже, конкурс “Рукавичка”. Запрошуємо
до представлення команд.
Ведучий: А зараз запрошуємо високоповажне журі оцінити цей конкурс. У
кожного із вас на столі лежать квасолинки. Якщо вам дуже сподобався виступ
однієї із команд, то ви кладете у мішок по дві квасолинки, якщо не дуже – по
одній, а якщо взагалі не сподобався, то жодної не кладете.
Ведуча: У залі присутні болільники команди “Червона банданочка” та команди
“Розбійники”. У вас є чудова нагода не тільки морально підтримувати свою
команду, а й заробити для неї квасолинки.
Ведучий: А тепер пограємо в буриме. На дошці для болільників обох команд
написані слова: казка, маска, крок, урок. Ви повинні скласти з них вірш і
зачитати. За кожен вірш команда болільників отримає квасолинку.
ІІ конкурс “Калейдоскоп” (Вгадай, з якої казки предмети)
Ведучий: Ти нікому наш секрет не говори,
Тільки скелець кольорових набери,
Лиш зажмурся ти і тричі повернись,
А тепер – розплющ очі й посміхнись.
Ведуча: Саме так і сталося з нашим казковим диво-калейдоскопом.
Ведучий: Тільки от посміхатися не доводиться, бо поплутав він не скельця, а
казки. І ось вони тут: предмети з різноманітних казок, які тільки можна уявити.
Ведуча: І, звичайно ж, ваше завдання, шановні учасники, — повернути їх у свої
казки. Ведучий: Запрошуємо на сцену 2-х учасників із обох команд. На столі лежать
предмети та малюнки з різних казок. Ваше завдання визначити, якому герою
належить цей предмет, а також назвати казку та її автора.
Калейдоскоп
Команді “Червона банданочка ”
Люстерко – О.Пушкін “Казка про мертву царівну та сім богатирів”.
Зернятко – А.Погорєльський “Чорна курка або Підземні мешканці”.
Пір’їна – П.Єршов “Горбоконик” або В.Жуковський “Іван-царевич та сірий
вовк”.
Жаба – В.Гаршин “Казка про Жабу і Троянду” або “Жаба – мандрівниця”.
Ніж – Г.Х.Андерсен “Русалонька”.
Відерце – В.Одоєвський “Мороз Іванович”.
Каблучка – Шарль Перро “Віслюкова шкіра”.
Ошійник– Б.Грінченко “Сірко”.
Команді “Розбійники”
Веретено – Шарль Перро “Зачарована красуня” або В.Жуковський “Спляча
красуня”.
Черевичок – Шарль Перро “Попелюшка, або Соболевий черевичок ” або брати
Грімм „Попелюшка”.
Кошик, пляшка вина та пиріг – брати Грімм “Червона Шапочка”.
Яблуко – О.Пушкін “Казка про мертву царівну та сім богатирів”.
Сопілка – Б.Грінченко “Сопілка”.
Муляж ока – Б.Грінченко “Дівчина Леся”.
Пружинка – В.Одоєвський “Містечко у табакерці”.
Троянда – Г.Х.Андерсен “Снігова королева”, Гаршин “Казка про Жабу і
Троянду”.
Малюнки команді “Червона банданочка”:
1. М.Коцюбинський “Про двох цапків”.
2. Ш.Перро або брати Грімм “Червона Шапочка”.
3. О.Пушкін “Казка про мертву царівну та сім богатирів”.
4. Г.Х.Андерсен “Соловей ”.
5. П.Єршов “Горбоконик”.
6. О.Пушкін “Казка про попа та його працівника Балду”.
7. В.Одоєвський “Містечко в табакерці”.
Малюнки для команди “Розбійники”:
1. Брати Грімм “Бременські музики”.
2. П.Єршов “Горбоконик” або В.Жуковський “Іван-царевич та сірий вовк” або
російська народна казка “Іван-царевич, жар-птиця та сірий вовк”.
3. Г.Х.Андерсен “Дюймовочка”.
4. Г.Х.Андерсен “Русалонька ”.
5. Брати Грімм “Казка про рибалку та його дружину” або О.Пушкін “Казка про
золоту рибку”.
6. Шарль Перро, В.Жуковський або брати Грімм “Кіт у чоботях”.
7. В.Гауф “Маленький Мук”.Ведуча: Отже, побачимо, як справились із цим завданням наші учасники. За
кожну правильну відповідь ви отримуватиме по 2 квасолинки (щось одне
правильне – 1, усе неправильно – жодної).
ІІІ конкурс “Бліц — Пазл” (тести + пазл)
Ведучий: Хто на світі всіх миліший?
Ведуча: Куди поділася Олена Прекрасна?
Ведучий: Як одружитися з царем?
Ведуча: Де шукати смерть Кощія Безсмертного?
Ведучий: На всі ці запитання дасть відповідь яскрава книжка зі знайомими з
дитинства казками.
Ведуча: Ну, а як такої книжки нема?
Ведучий: Тоді – наші конкурсанти, які на час змагання перетворилися, ну
просто-таки, на енциклопедію казок.
Ведуча: Дійсно, задамо всі наші запитання їм. А за кожну правильну відповідь
відкриватимемо частину зображення казкового героя, якого, зрештою, слід
відгадати.
Ведучий: Веселий пазл! Казковий пазл!
Нумо, відгадувати разом.
Скільки загадок вгадаєш,
Стільки секторів знімаєш.
Знай героїв з усіх казок,
Грай у наш чарівний пазл!
Ведуча: За кожне правильно відгадане слово — квасолинка.
Ведучий: А якщо ви правильно вгадаєте і казковий пазл, а саме: назвете героя,
із якої він казки та хто її автор, то отримаєте ще 3 квасолинки.
Бліц – пазл (тести)
Тести команді “Червона банданочка”:
1. Хто із письменників працював під псевдонімом дідусь Іриней?
А) О.Пушкін;
Б) В.Одоєвський;
В) А.Погорєльський.
2. У якій казці та якого письменника у пиріг була запечена каблучка?
А) Г.Х.Андерсен;
Б) брати Грімм;
В) Шарль Перро.
3. Хто є автором казок “Жаба мандрівниця” та “Казка про Жабу і Троянду”?
А) В.Гаршин;
Б) В.Одоєвський;
В) О.Пушкін.
4. У казці “Червона Шапочка” якого письменника дівчинка несе у кошику пиріг
та пляшку вина?
А) Брати Грімм;
Б) Шарль Перро;
В) Г.Х.Андерсен.
5. Справжнє прізвище Марко Вовчок? А) Панасенко;
Б) Вілінська;
В) Вовчок.
6. Хто написав казку “Горбоконик”:
А) А.Погорєльський;
Б) В.Одоєвський;
В) П.Єршов.
Тести для команди “Розбійники”:
1. Хто був найосвіченішою людиною у Росії початку 19 століття (знав будь-яку
науку, вперше описав підводний човен, запропонував ідею телебачення)?
А) А.Погорєльський;
Б) В.Одоєвський;
В) В.Жуковський.
2. Хто є автором автобіографічної казки “Гидке каченя”?
А) Г.Х.Андерсен;
Б) Шарль Перро;
В) брати Грімм.
3. Мати Лесі Українки?
А) Марко Вовчок;
Б) Ольга Кобилянська;
В) Олена Пчілка.
4. Яка казка належить перу Лесі Українки?
А) “Два Морози”;
Б) “Біда навчить”;
В) “Казка про Правду і Кривду”.
5. Кому належить казка “Містечко в табакерці”?
А) В.Одоєвському;
Б) А.Погорєльському;
В) В.Жуковському.
6. Хто є автором казки “Маленький Мук”?
А) Шарль Перро;
Б) Е.Т.А.Гофман;
В) В.Гауф.
ІV конкурс “Квітка-семиквітка” (конкурс капітанів)
Ведучий: Лети, пелюсточка, лети,
Досягнути щоб мети?
Ведуча: Через захід, через схід,
Крізь піски, також крізь лід!
Ведучий: Лиш торкнешся ти землі,
Бути по-нашому звели:
Звели, щоб для конкурсу на сцену вийшли тільки капітани!
Ведуча: Так, усією командою ви й гори перевернете! А от на що здатні ваші
капітани?
Ведучий: Чи можуть вони… ну, принаймні, вгадати автора цієї казки? Ведуча: Допоможе вам це виявити наша квітка — семиквітка.
Ведучий: Перед вами на столі лежать листочки. На них написані уривки з
казок. Ви повинні прочитати, назвати із якої казки цей уривок та хто її автор.
Ведуча: За кожну правильну відповідь ви отримуватиме по 2 квасолинки (якщо
щось неправильно – 1, усе неправильно – жодної).
Уривки з казок
Для команди “Червона банданочка”:
1. Ох, і дивна ж була та дитина,
Та й не личком же дивна хорошим,
Не очима, як зорі, ясними, —
Тим була, ох, і дивна дитина,
Що як плаче, — не сльози іллються,
А з очей так і сиплеться жемчуг,
Дорогії блискучіїї перли;
А як часом вона засміється, —
Запашні процвітають троянди…
(Б. Грінченко “Дівчина Леся”).
2. Жил старик со своей старухой
У самого синего моря;
Они жили в ветхой землянке
Ровно тридцать лет и три года.
Старик ловил неводом рыбу,
Старуха пряла свою пряжу.
(О. Пушкін “Казка про золоту рибку”).
3. Увесь світ любив тих дівчаток-близняток. Вони не знали, що то таке
ворожнеча й згода, що добро, що лихо, що моє, що твоє; бо все було їх – не
ділене, не шматоване. (П. Мирний “Казка про Правду та Кривду”).
4. Під старість сили покинули осла, і він став нездатний до роботи. Тоді
господар почав думати, якби здихатися його, щоб не годувати. Зрозумів осел,
що лихим вітром віє, втік від господаря… (Брати Грімм “Бременські
музики”).
5. Якось надвечір, коли стара людожерка блукала по подвір’ю, до неї долинув з
комірчини за пташником плач Ясноокого Дня і голос Ранкової Зорі, яка
просила у матері вибачення за пустощі брата. (Шарль Перро “Зачарована
красуня”).
6. В одно мгновенье пружинка с силой развилась, валик сильно завертелся,
молоточки быстро застучали, колокольчики заиграли дребедень, и вдруг
пружинка лопнула. (В. Одоєвский “Містечко в табакерці”).
Для команди “Розбійники”:
1. І справді ж гарная була
Галюсенька у них:
Як зорі оченьки блищать
З-під брівок чепурних;
Рожеві губоньки малі,
Рум’янець на щічках, І вся головонька була
У косах і в квітках.
(Б. Грінченко “Сопілка”).
2. Тут конек пред ним ложиться;
На конька Иван садится
Уши в загреби берет,
Что есть мочушки ревет.
(П.Єршов “Горбоконик”).
3. Сон волшебный овладел
Прежде сна простого им,
И, три века недвижим,
Не стоит он, не лежит
И, упасть готовый спит…
(В. Жуковский “Спляча красуня”).
4. Соловей співав так чудово, що чутки про нього розійшлися по всьому світу, і
нарешті дізнався про солов’я і сам імператор. Він одразу викликав до себе
першого міністра і наказав знайти пташку. (Г.Х. Андерсен “Соловей”).
5. Коли Попелюшка залишилась сама, вона пішла на материну могилу, до
ліщинового куща, й просила:
Ліщинонько, віттям своїм потруси
Золота й срібла мені принеси
І пташка, що сиділа на кущі, кинула їй сукню з золотих та срібних ниток і
черевички, гаптовані шовком і сріблом. (Брати Грімм “Попелюшка”).
6. Сів собі горобчик на полі та й думає: “Де я того розуму навчуся! Скільки
світа злітав, а щось небагато навчився, хіба ж воно так і зостанеться…”
Зажурився він, поглядає сумно по полю, а по полю чорний крук ходить, та так
поважно. (Леся Українка “Біда навчить”).
V конкурс “Від перехрестя до успіху”
Ведучий: Вертикаль, горизонталь
Перепнулись випадково,
Ніби сітчаста вуаль:
Убік слово, вгору слово…
Ведуча: Букв всього лиш 33,
Ось тому слова і схожі.
Упиши в кросворд їх ти –
Сам тобі він допоможе!
Ведучий: Запрошуємо на сцену по одному учаснику із команд. Ваше завдання
– розгадати кросворди. Хто перший розгадає кросворд – отримає квасолинку.
Ведуча: За кожне правильно угадане слово ви також отримаєте квасолинки.
Запитання для кросворда команді “Червона банданочка”:
По горизонталі:
2. У казці Шарля Перро перетворився на лева і мишу.
5. Напів-дівчина, напів-риба.
6. Ким було гидке каченя?
9. Подарунок королю від Кота у чоботях у казці братів Грімм. 11. Казка Гофмана.
По вертикалі:
1. Автор казки “Червона Шапочка”, в якій дівчинка несла горщик масла і
пиріжки.
3. Маленька дівчинка з тюльпану.
4. Хто одружився з Дюймовочкою?
6. На що вказувало два удари посоху Маленького Мука?
7. Автор казки “Маленький Мук”.
10. Що напхали мисливці у вовка в казці “Червона Шапочка” братів Грімм?
Запитання кросворду команди “Розбійники”:
По вертикалі:
1. Працьовита дівчинка із казки В.Одоєвського?
3. Хто був господарем Кота у чоботях?
4. Наймит попа у казці О.Пушкіна?
7. Ким була Чорнушка у Підземному місті?
10 Головний герой казки А.Погорельського?
По горизанталі:
2. Автор казки про “Івана-царевича і сірого вовка”?
5. Дружина Івана-царевича?
6. Син царя Салтана?
8. Хто попередив царя про небезпеку у казці О.С.Пушкіна?
9. Автор казки “Жаба-мандрівниця”?
11. Яка рибка виконувала бажання?
Відповіді на кросворд команди “Червона банданочка”:
По горизонталі: 2. Людожер. 5. Русалочка. 7. Либідь. 9. Кролик. 11.
Лускунчик.
По вертикалі: 1. Перро. 3.Дюймовочка. 4. Ельф. 6. Срібло. 8. Гауф. 10
Каміння.
Відповіді на кросворди команди “Розбійники”:
По вертикалі: 1. Рукодільниця. 3. Карабас. 4. Балда. 7. Міністр. 10 Альоша.
По горизонталі 2. Жуковський. 5.Олена. 6. Гвідон. 8. Півник. 9. Гаршин. 11.
Золота.
Конкурс для залу (“Буріме”)
Ведучий: А зараз час перевірити як болільники підтримують свої команди. У
вас є прекрасна нагода заробити для своєї команди квасолинки.
Ведуча: Просимо болільників прочитати буриме, які ви склали.
VІ конкурс “Хто ти, маско?”
Ведуча: В нас на сцені – зорепад.
Ведучий: Це — казковий маскарад!
Ведуча: Хто ти, маско?
Ведучий: Я із казки!
Ведуча: Як вгадати? Дай підказку!
Ведучий: Та не жаль мені, бери, якщо хочеш – навіть три!
Ведуча: На сцену запрошуємо одного учасника із команди. Ведучий: Я буду давати вам підказки, за якими ви повинні вгадати героя,
назвати казку та її автора. Якщо ви вгадаєте правильно із першої підказки, то
отримаєте 3 квасолинки, якщо із другої – 2, а із третьої – 1 квасолинку. І так,
розпочинаємо.
Підказки команді “Червона банданочка”:
І. 1. Дістався у спадок сину мірошника.
2. Перехитрив людожера.
3. В усьому допомагав маркізу Карабасу.
(Кіт, Шарль Перро “Кіт у чоботях”).
ІІ. 1. Він дуже лінивий, але не людина.
2. Зустрівся у лісі із вовком.
3. Живе у будці.
(Сірко, Б.Грінченко “Сірко”).
ІІІ. 1. Дуже худий.
2.Він викрав Олену Прекрасну і Золотогривого коня.
3. Його смерть знаходиться на кінці голки.
(Кощій, В.Жуковський “Казка про Івана-царевича та Сірого вовка”).
Підказки команді “Розбійники”:
І. 1. Він жив у жінки, яка тримала багато котів.
2. Має черевики-скороходи та паличку, що шукає срібло.
3. Маленький із горбом.
(Маленький Мук, В.Гауф “Маленький Мук”).
ІІ. 1. Красивіша за свою мачуху.
2. Любила королевича Єлісея.
3. Жила у семи богатирів.
(Царівна молода, О.Пушкін “Казка про мертву царівну та сім богатирів”).
ІІІ. 1. Дурненький птах.
2. Хоче навчитися розуму.
3. Розуму біда навчила.
(Горобець, Леся Українка “Біда навчить”).
VІІ конкурс “Суперактор”
Ведуча: А зараз – зірки на сцену!
Ведучий: До нас завітали якісь співаки?
Ведуча: Ні – актори.
Ведучий: Прямісінько з Голівуду?
Ведуча: Та ні! Це актори з-поміж студентської громади.
Ведучий: А, знаю, — аматори, самодіяльні… Так не цікаво…
Ведуча: Цікаво! Адже це – наш наступний конкурс – “Суперактор”. Ми
подивимося, як учасники зможуть зобразити героїв казок. Але кіно в нас — німе,
тобто – конкурс пантоміми!
Ведучий: На сцену запрошуємо двох учасників із обох команд. Підійдіть до
столу, Візьміть листочки. Прочитайте. Ви маєте зобразити свого героя, а зал
буде вгадувати. Ведуча: Шановні судді, оцініть акторську майстерність учасників (сподобалося
– 2 квасолинки, не дуже – 1, не сподобалося – жодної).
Команді “Червона банданочка”: Горбоконик, Сірко.
Команді “Розбійники”: Кощій, королевич Єлісей.
VІІІ конкурс “Василиса Премудра-international!”
Ведуча: Занудьгували вже наші конкурсанти без слів, без мови.
Ведучий: Але зараз у вас буде чудова нагода розім’ятися, і, зокрема,
поуправлятися в дотепності.
Ведуча: Ви готували неабиякі запитання для своїх суперників, а також не менш
цікаві та влучні відповіді?
Ведучий: То ж, якраз на часі конкурс “Василиса Премудра”.
Ведуча: А оскільки до ваших послуг безліч героїв із найрізноманітніших
казок, то, мабуть, доречно буде сказати: “Василиса Премудра-international!”.
Ведучий: На роздуми команді суперників дається 20 секунд.
Ведуча: Шановні судді, ви маєте оцінити дотепність запитання та влучність
відповідей команд (2, 1, жодної квасолинки).
ІХ конкурс “Казкарик”
Ведуча: Барвами вирує бал,
Музика видзвонює,
В серце й душу йде запал,
Радість переповнює.
Ведучий: О, а я ж так бажаю піти!… Можна?
Ведуча: Так. Але спершу доведи до завершення наш конкурс, оголоси
переможців, вислови подяку учасникам та журі, а на додачу розбери
поплутаних за час конкурсу авторів, назви та героїв 20 різноманітних казок.
Ведучий: Ого, так я ніколи не потраплю на бал. Чекай. А конкурсанти ж
навіщо? От хай і допоможуть мені з двадцятьма казками!
Ведуча: На сцену запрошуються усі учасники команд. На столах для кожної
команди лежить по чотири конверти. У першому конверті знаходяться
прізвища письменників, у 2 – назви казок, у 3 – позитивні герої, у 4 – негативні.
Ваше завдання якомога швидше зібрати їх правильно у такій послідовності:
автор, назва казки, позитивні герої, негативні герої.
Ведучий: Яка команда виконає завдання швидше – отримає квасолинку. За
повну правильну відповідь ви отримуєте 1 квасолинку, якщо помилка – не
отримаєте жодної.
Казки команді “Червона банданочка”:
1. В. Гаршин “Казка про Жабу і Троянду”, + Троянда, — Жаба.
2. О.Пушкін “Казка про попа та його працівника Балду”, + Балда, — піп, попадья.
3. П.Єршов “Горбоконик” + Іван, Горбоконик, — цар, брати Івана.
4. П. Мирний “Казка про Правду і Кривду”, + Правда, — Кривда.
5. Б.Грінченко “Дівчина Леся”, + Леся, князенко, — стара баба.
Казки команді “Розбійники”:
1. В.Жуковський “Іван-царевича та сірий вовк”, + Іван-царевич, сірий вовк,
Олена Прекрасна, — Клим — царевич, Петро — царевич, Кощій.
2. О.Пушкін “Казка про царя Салтана”, + Гвідон, Либідь, — ткачиха, повариха. 3. В.Одоєвський “Мороз Іванович”, + Рукодільниця; — Лінивиця.
4. Б.Грінченко “Сопілка”, + Галя, вівчар, — сестри Галі.
5. Г.Х.Андерсен “Дюймовочка”, + Дюймовочка, ельф, ластівка, — жаба, миша,
кріт.
Х конкурс “Всеказковий зліт декламаторів”
Ведуча: Всім! Всім! Всім!
Ведучий: Якщо ви маєте неперевершену дикцію.
Ведуча: Чудовий тембр голосу.
Ведучий: Підсвідомо вловлюєте мелодику віршованого твору.
Ведуча: Віртуозно інтонуєте власне мовлення.
Ведучий: А також досконало запам’ятовуєте слова твору.
Ведуча: То – вас запрошено на Перший…
Ведучий: Міжрегіональний…
Ведуча: Всеказковий…
Ведучий: Унікальний…
Ведуча: Грандіозний…
Разом: Зліт декламаторів!
Ведучий: На сцену запрошуються по одному учаснику. Ви повинні прочитати
свою улюблену казку.
Ведуча: Шановне журі оцінюватиме уміння учасників декламувати казки (2, 1,
жодної квасолинки).
ХІ конкурс “Домашнє завдання” (“Дзеркало”)
Ведучий: Мрія і любов, і надія, і ласка, —
Все розквітає у дзеркалі казки.
Ведуча: Саме на казкові дзеркала зараз перетворяться наші конкурсанти.
Ведучий: Адже їм слід продемонструвати уривки з улюблених казок.
Ведуча: Та ще й так, щоб, поглянувши в те дзеркало, команда – суперник
могла вгадати, що то за казка.
Ведучий: Запрошуємо на сцену команду…
Ведуча: Високоповажне журі, оцініть будь-ласка виступи учасників (2, 1,
жодної квасолинки).
Ведучий: Ось і підійшов до завершення наш конкурс. Разом із нашими
учасниками ми знову перегорнули сторінки улюблених казок, поринули в
захоплюючий світ дитинства, весело провели час і, з рештою, можна сказати,
написали нову чарівну казку, у якій закружляли у дружному хороводі всі інші
чарівні казки. Як же гарно в гостях у дитинства! Але куди ж воно відходить?
Ведуча: Поки судді підраховуватимуть квасолинки та готуватимуться
оголосити остаточний вердикт, звучить пісня ”Дитинство”.
Ведучий: Залишилось тільки подякувати: конкурсантам – за участь, журі – за
справедливість, організаторам – за турботу, вам, шановні глядачі – за увагу, ну
а нам, дорогеньким ведучим, — за те, що витримали весь цей запал і вир емоцій.
Нехай спокійно спочиває на лавах команда-переможець, а ми говоримо вам:
Ведуча: До нових зустрічей, до зустрічей нових,
Нехай навколо вас завжди лунає сміх,
Нехай добро і правда не залишуть вас, До нових зустрічей – настав прощання час.
Хай щастя і любов наповнять кожен день.
До нових зустрічей і до нових пісень.
Нехай життєвий шлях встеляється з квіток,
До нових зустрічей і до нових казок. На все добре!

Література
1. Аксаков С. Аленький цветочек: Сказка. – К.: Феникс, 1992. – 24 с.
2. Андерсен Г.Х. Казки. – Донецьк: видавничий дім «Еврика», 2005. – 448 с.
3. Брати Грімм. Казки. – Донецьк: видавничий дім «Еврика», 2005. – 477 с.
4. Гаршин В. То, чего не было: Сказки и рассказ / Предисл. И сост
Р.Красновский. – М.: Дет лит., 1987. – 48 с.
5. Гауф В. Казки. — Донецьк: видавничий дім «Еврика», 2003. – 287 с.
6. Грінченко Б. Казки для молодшого шкільного віку. – К.: Веселка, 1990. –75с.
7. Ершов П. Конек-горбунок: Русская сказка в трех частях. – М.: Дет лит., 1990.
– 111 с.
8. Коцюбинський М. Чого ж вони зраділи? Казки для дошкільного віку. – К.:
Веселка, 1991. – 14 с.
9. Леся Українка. Біда навчить: Казка. – К.: Веселка, 1990. – 22 с.
10.Леся Українка. Лелія: Казка. – К.: Веселка, 1973. – 21 с.
11.Перро Шарль. Французькі казки. — Харків: ТОВ «Septima», 2004. – 384 с.
12.Пушкін О. Казки. – Д.: Стакер; К.: ЗАТ «НКП», 2005. – 78 с.
13.Франко І. Казки. – Х: ТОВ «Septima», 2003. — 85 c.

Аннотация
В статье представлено разработку КВН ”Казковий Дивосвит” для студентов педагогических факультетов в курсе изучения детской литературы.

Ключевые слова: сказки украинских, российских и зарубежных писателей.

Summary
The article proposes the scenery of KVK “Fairy Wonderland” for the students  of pedagogical faculties in the process of teaching children literature.

Key words: fairy-tales of Ukrainian, Russian and foreign authors.

загрузка...

Літературне місто - Онлайн-бібліотека української літератури. Освітній онлайн-ресурс.