План-конспект уроку (розробка уроків)

Поділ тексту на абзаци

загрузка...

Урок 7
Тема. Поділ тексту на абзаци
Мета: закріплювати знання учнів про будову тексту, про
роль абзаців у тексті; розвивати вміння дотримуватись абзаців, які відповідають трьом
основним частинам висловлювання (зачин — основна
частина — кінцівка); виховувати інтерес до вивчення мови.
Хід урОКу
I. Організаційний момент
II. повідомлення теми, мети уроку
1 Хвилинка каліграфії
Учитель пояснює на дошці написання букв з, ц, т, к, а діти за-
писують їх у зошиті.
2 Гра «Які слова заховалися?»
ЦАЗБА СТеКТ
— які слова заховалися? Запишіть їх у зошит.
— як ви гадаєте, про що йтиметься на уроці?
III. Закріплення вивченого матеріалу
1 Колективний аналіз тексту
— Прочитайте.
ОСІНь
Настала похмура осінь. Накрапає дрібний дощ. По небу по-
взуть темні хмари.
Зникають мухи. Жуки ховаються під кору дерев. Вони засина-
ють до весни.
Природа готується до зустрічі зими.
— Це текст? чому? (Так. складається з речень, речення
пов’я- зані за змістом, є заголовок.)
— Скільки в ньому частин? (3)
— як ви дізналися? (Кожна частина починається з нового
рядка.)
— як називається перша частина тексту? Зачитайте її.
— як називається друга частина тексту? Зачитайте її.
— Зачитайте третю частину тексту. як вона називається?
— Скільки абзаців? (Також 3)
— Запишіть перший абзац. Виконайте звуко-буквений аналіз
слова дощ.
2 Читання пам’ятки з таблиці
Пам’ятай!
Текст можна поділити на абзаци. Абзац містить одне або де-
кілька речень. Ці речення пов’язані між собою за змістом. Абзаци
також пов’язані між собою за змістом. Кожний абзац починається
з нового рядка.
3 Робота в парі
— Визначте послідовність абзаців, пронумеруйте їх. Приду-
майте заголовок. Запишіть текст.
На землі лежало четверо жовторотих пташенят. Батьки їхні
кружляли над своїми дітками і кликали на допомогу.
У нас під стріхою жили ластівки. Аж ось трапилася велика
біда. Під час вітру гніздо впало і розбилося.
Василько поклав малих у капелюх і прибив його під стріхою.
ластівки дуже зраділи і почали годувати пташенят.
4 Фізкультхвилинка
5 Цікаво знати!
— Абзац ще називають червоним рядком. є такий вислів: «Пи-
шемо з червоного рядка». чому рядок, з якого починається абзац,
називають червоним, а не білим або синім? А ось чому. У давні
часи книги переписували від руки. Перед писарем стояли дві чор-
нильниці. В одній чорнило — чорне, а в другій — червоне.
Весь текст писали чорним чорнилом, а коли починали писати нову
сто- рінку, міняли пензлика і малювали гарний візерунок першої
лі- тери червоним кольором. червоний рядок — це означало
гарний рядок.
Отже, абзац — це частина тексту від одного червоного рядка до
іншого. Скільки в тексті абзаців, стільки і частин.
— чи будь-яка частина тексту може починатися з абзацу? (ні,
тільки та, у якій є головна думка.)
6 Творча робота
— Допишіть кінцівку тексту.
Настала осінь. Микола й Андрій пішли в ліс збирати гриби.
Уже назбирали повні кошики. раптом із-за куща…
IV. підсумок уроку. рефлексія
— які відкриття ви зробили для себе на уроці?
— З яким настроєм закінчуємо наш урок?
Діти піднімають розділові знаки:
? — не все зрозумів, потрібна допомога.
. — урок сподобався
! — все зрозумів, було цікаво

загрузка...
загрузка...

Літературне місто - Онлайн-бібліотека української літератури. Освітній онлайн-ресурс.