План-конспект уроку (розробка уроків)

Поширення речень за питаннями, поданими вчителем

Урок 21
Тема. Поширення речень за питаннями, поданими вчителем
Мета: учити учнів поширювати речення за допомогою
питань, складати діалог на
задану тему; розвивати зв’язне мовлення, пам’ять;
виховувати культуру спілкування.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Ось і знову дзвінок лунає,
Мелодійно і срібно звучить.
Він до класу дітей скликає,
Щоб успішно нового навчить.
II. актуалізація опорних знань
1 Об’єднання груп речень в одне за допомогою слів і, а, але, й
Настала зима. Поля вкрилися білим пухким снігом.
Насунули темні хмари. Вітер розігнав їх.
На полях ще біліє сніг. Води вже рясно зашуміли.
Три доби лютувала хуртовина. На четвертий день ясні зорі за-
сяяли в небі.
2 Каліграфічна хвилинка
Тт Тт Тт Ти Тв Тя Тх ат ст ят ти ть те
— Запишіть каліграфічно.
Тихесенький вечір заходить до хати.
Засвічує в вікнах веселі вогні.
Нас кличе до столу вечеряти мати,
І гріють теплом її очі ясні.
— Назвіть у першому реченні головні слова, поставте до них
питання.
— Зробіть звуко-буквений аналіз слова ясні. У яких випадках
буква я позначає два звуки? Наведіть приклади.
3 Робота в парах. Складання діалогу на тему «В магазині»
— Пригадайте правила поведінки у магазині.
— Прочитайте діалог у парі.
Д и т и н а. Добрий день!
П р о д а в е ц ь. Здрастуй!
Д и т и н а. Покажіть, будь ласка, рибку.
П р о д а в е ц ь. У нашому магазині багато рибок. яка саме тобі
подобається? Опиши її.
Д и т и н а. Мені потрібна золота рибка. Вона велика, золотис-
того кольору, з великим червоним хвостом. Скільки вона коштує?
П р о д а в е ц ь. Будь ласка, дивись. Вона коштує 10 гривень.
Д и т и н а. Дякую.
— Відновіть репліки, щоб вийшов діалог.
Д и т и н а. …
П р о д а в е ц ь. Здрастуй!
Д и т и н а. …
П р о д а в е ц ь. У нашому магазині багато рибок. яка саме тобі
подобається? Опиши її.
Д и т и н а. …
П р о д а в е ц ь. Будь ласка, дивись. Вона коштує 10 гривень.
Д и т и н а. …
III. повідомлення теми й мети уроку
IV. сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1 Диктант з творчим завданням
— Закінчіть речення потрібними словами за змістом.
Повіяв холодний… . Насунули сірі снігові… . Посипався лапа-
тий… . Скоро вся земля вкрилася білою… .
— Підкресліть слова, які означають, про що йдеться в реченні
і що про них говориться. Визначте головні слова в реченні.
— Поставте запитання до них. ((Що?) Вітер (що
зробив?)
повіяв.)
— До якого слова віднесемо слово холодний?
— яку пару слів можна утворити? (Вітер (який?) холодний.)
— чи можете ви зробити певний висновок? (У реченні слова
пов’язані між собою. Встановити між ними зв’язок
допомагають
поставлені запитання.)
2 Робота над мовним матеріалом
Випав сніг. Вкрилися поля. Височіють замети. ліс завмер.
Випав пухнастий сніг. Білою скатертиною вкрилися поля. Ви-
сочіють великі замети. ліс завмер до весни.
— З якого тексту дізнаємося більше?
Висновок. З речень, поширених іншими словами, можна дізна-
тися більше, ніж з речень, складених тільки з головних слів.
3 Фізкультхвилинка
V. Осмислення й узагальнення нових знань
1 Письмо з коментуванням
— Прочитайте речення. Доповніть їх словами з довідки. Запи-
шіть речення.
Бджілки літають. Виглянуло сонечко.
довідка: золотисті, в квітах; із-за хмари, веселе.
— У яких реченнях думку виражено повніше?
2 Гра «Хто швидше?»
— Поширте речення за питаннями.
Дівчатка (що роблять?) … (яку?) …
пісню. У лісі (хто?) … знайшли (кого?)
… .
Білка (що робить?) … на зиму (що?) … .
По морю (що робив?) … (який?) … корабель.
VI. підсумок уроку
— Що нового навчилися робити на уроці?
— За допомогою чого ми встановлюємо зв’язок слів у реченні?
— Поширте речення своїми словами.
петрик читає.

Літературне місто - Онлайн-бібліотека української літератури. Освітній онлайн-ресурс.