План-конспект уроку (розробка уроків)

Урок розвитку зв’язного мовлення. Робота над деформованим текстом

загрузка...

Урок 107

Тема: Урок розвитку зв’язного мовлення. Робота над деформованим текстом
Мета: учити учнів редагувати текст з метою усунення у ньому логічних пропусків; розвивати вміння помічати невідповідність змісту тексту заголовку та виправляти помилки у тексті; виховувати культуру мовлення.

Хід уроку

I. Організаційний момент

Ось і знову дзвінок лунає,

Мелодійно і срібно звучить.

Він до класу дітей скликає,

Щоб успішно нового навчить.

II. Актуалізація знань та чуттєвого досвіду учнів

— Прочитайте уважно текст і дайте відповідь на запитання: чи відповідає його зміст заголовку?

СНІГОВА БАБА

Узимку діти гралися у дворі. руки у них мерзли. Але баба снігова вийшла гарна.

загрузка...

— чому зміст розповіді не відповідає заголовку?

III. Визначення теми і задач уроку

— Сьогодні ми будемо працювати з деформованими текстами. Пригадайте і поясніть, який текст називається деформованим.

(Текст, у якому порушенозв ’язок речень, зміст.)

IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

Завдання 1

робота над текстом «снігова баба»

— якими реченнями слід доповнити текст, щоб його зміст відповідав заголовку?

Завдання 2

— Доповніть речення в тексті.

ЧАРІВНА МАРІЙКА

Не уявляю, як би я жила без моєї вірної подруги Марійки. З нею можна… Вона допомагає… Подруга ніколи не залишить… А ще воналюбить… У школі допомагає… Відчуває…

Марійка дуже… Це моя… Я її…

— Що було відомо із цього запису?

— А що нового ви додали?

Завдання 3

— Прочитайте. Відредагуйте текст, доповнюючи його назвами ознак так, щоб можна було відчути красу природи вранці.

Аж ось зайнявся ранок. Із-за обрію викотилося сонце. Туман почав танути, тулитися до землі. Скрізь заблищали краплини роси.

Фізкультхвилинка

V. Осмислення й систематизація знань

1 Самостійна робота

— Прочитайте. Подумайте, якими словами можна доповнити речення цього тексту.

Користуйтеся словами з довідки. Запишіть ці речення. Доберіть заголовок.

Прийшло … літечко. Шумлять … сосни. Зацвіла … липа. Достигає … суниця. … співають птахи.

слова для довідки: високі, духмяна, тепле, дзвінко, солодка.

2 Перевірка роботи

Двоє—троє учнів читають речення, решта аналізують їх.

3 Робота в парах. Гра «Коректор»

Учні обмінюються зошитами, читають роботи, дають поради одне одному.

VI. Підсумок уроку

— чого вас навчив цей урок?

VII. Домашнє завдання

Складіть 3—4 речення про літні розваги дітей.

загрузка...

Літературне місто - Онлайн-бібліотека української літератури. Освітній онлайн-ресурс.