План-конспект уроку (розробка уроків)

Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання зв’язного висловлювання за ілюстрацією

загрузка...

Урок 118

Тема: Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання зв’язного висловлювання за ілюстрацією
Мета: учити учнів складати розповідь за ілюстрацією; продовжити роботу щодо формування вміння відповідати на питання повною відповіддю; розвивати зв’язне мовлення учнів, формувати вміння будувати логічні висловлювання, активізувати словниковий запас учнів; виховувати спостережливість, інтерес до матеріалу, що вивчається.

Хід уроку

I. Організаційний момент

Всі почули: дзень-дзелень?

До роботи! Добрий день!

II. Актуалізація знань та чуттєвого досвіду учнів

— яка зараз пора року?

— Назвіть весняні місяці.

— яка сьогодні погода?

ВЕСНА

— Що з весною настає?

— Сніг у полі розтає.

— А чому то так буває?

— Сонце його пригріває.

— Що ж синіє на землі?

— Ніжні проліски малі.

— А що пнеться з-під листа?

— То травичка вироста.

— А над полем що бринить?

— Любий жайворон дзвенить.

К. Перелісна

ВЕСНЯНІ КВІТИ

Весна-чарівниця,

неначе цариця,

наказ свій послала,

загрузка...

щоб краса встала,

і проліски, і травка,

й зелена муравка,

і кульбаба рясна

, і фіалочка ясна —

всі квіти весняні,

веселі, кохані,

з-під листя виходять,

голівки підводять

од сну зимового

до сонця ясного!

Олена Пчілка

III. Визначення теми і задач уроку

— Сьогодні ми будемо складати розповідь про весну за ілюстрацією.

IV.Сприймання та усвідомлення нового матеріалу

1 Робота за ілюстраціями

— розгляньте малюнки із зображенням пір року.

— якої пори року бракує? (немає картинки зими.)

— яка пора року настала?

— яке небо навесні?

— Що відбувається зі снігом і льодом навесні?

— Про яку пору року ми говоритимемо? (про весну)

— Приберіть зайві ілюстрації (літо, осінь).

2 Складання зв’язного тексту

1) Словникова робота.

На дошці — опорні слова: весна, блакитне, високе, тане сніг, біжать струмки, на річках і озерах крижини, каламутна, темна, рибалки, ловлять рибу, без листя, перелітні птахи.

2) Бесіда за ілюстрацією «Весна».

Учні будують речення за змістом ілюстрації із зображенням весни, питаннями та опорними словами.

— яка пора року настала?

— яке небо навесні?

— Що відбувається зі снігом навесні?

— Що робить лід?

— Що пливе по річці?

— яка вода в річці?

— Хто сидить на березі?

— Що вони роблять?

— які дерева?

3) робота в парах.

— Доповніть речення (опора — на запитання, ілюстрацію, мовний матеріал).

На дошці — текст з пропусками.

Настала …

Небо навесні …, … .

Сніг навесні …, … .

Тане лід … і … .

По річці пливуть …

На березі сидять …

Вони …

Дерева …

Прилітають …

4) Переказ складеної розповіді.

5) Закріплення у мовленні опорних слів (показ учнями предметів і явищ природи на ілюстрації, повторення за вчителем мовних одиниць).

6) Повторний переказ тексту за ілюстрацією за допомогою питань та опорних мовних одиниць.

Фізкультхвилинка

V. Застосування отриманих знань

1 Самостійна робота у зошитах (записування розповіді з опорою на запитання)

2 Перевірка роботи

Двоє—троє учнів читають розповідь, решта аналізують їх.

3 Робота в парах. Гра «Коректор»

Учні обмінюються зошитами, читають роботи, дають поради одне одному.

VI. Підсумок уроку

— Що робили на уроці?

— чого вчилися?

— Про що складали розповідь?

VII. Домашнє завдання

Вивчити складену розповідь «Весна».

Літературне місто - Онлайн-бібліотека української літератури. Освітній онлайн-ресурс.