План-конспект уроку (розробка уроків)

Повторення вивченого про корінь слова, спільнокореневі слова. Підсумок за рік

загрузка...

Урок 119

Тема: Повторення вивченого про корінь слова, спільнокореневі слова. Підсумок за рік
Мета: повторити вивчене про корінь слова, спільнокореневі слова; відпрацьовувати вміння добирати спільнокореневі слова, визначати корінь; формувати навички грамотного письма; виховувати спостережливість, уважність.

Хід уроку

I. Організаційний момент

Ось і знову дзвінок лунає,

Мелодійно і срібно звучить.

Він до класу дітей скликає,

Щоб успішно нового навчить.

II. Актуалізація опорних знань

1 Хвилинка каліграфії

їж фе ди ел жа їз що иб дя ві

Алфавіт, портфель, дитина

Їжак і їжаченя їздять по гриби щодня.

— На які питання відповідають записані слова?

загрузка...

— У якому з цих слів найбільше звуків?

— які спільнокореневі слова зустрічаються у скоромовці?

2 Словникова робота Гра «Знайди склад»

че_вики     чер_вий       чи_ння     у_тель

Бать_щина      жай_ронок      по_редині       чер_ний

— Назвіть слова — назви предметів. На які питання вони відповідають?

— До слова учитель доберіть споріднені слова. яке з них є назвою ознаки? дії?

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні ми продовжимо працювати над закріпленням знань про слово, споріднені слова, правила правопису, вивчені у другому класі.

IV. Узагальнення й систематизація отриманих знань та вмінь

Завдання 1

Виписати спільнокореневі слова. Позначити корінь.

прилетіли шпаки,

дорогі співаки,

прилетіли весну зустрічати.

У шпаківнях нових

скоро будуть у них

Жовтороті малі шпаченята.

Завдання 2

З’єднати стрілочками спільнокореневі слова.

Дощик ,кожух, сад, дід

кожушок, задощило, дідова, саджати

Завдання 3

Вибрати слово, яке найточніше відповідає змісту речення. Записати речення.

Діти пішли у березовий… (гай, ліс).

Наша сім’я живе у кам’яному. (будинку, палаці, житлі).

Фізкультхвилинка

Завдання 4

До поданих слів — назв предметів дібрати спільнокореневі слова — назви дій та назви ознак.

Що? Що робити? Яке?

Хмара

Питання

V. Підсумок уроку. Рефлексія

— Доповніть речення.

Спільна частина споріднених слів називається…:

1) спільнокореневими;

2) коренем.

— У якому з рядків наведено спільнокореневі слова?

1) Сова, совеня, совиний;

2) літати, літо, літера;

3) дружба, товариші, подруги.

загрузка...

Літературне місто - Онлайн-бібліотека української літератури. Освітній онлайн-ресурс.