Конспект уроку: Спиридон Черкасенко „ Маленький горбань ”. Образ Павлика, душевно-красивого і щедрого хлопчика.

Тема: Спиридон Черкасенко „ Маленький горбань ”. Образ Павлика,

душевно-красивого і щедрого хлопчика.

Мета: Навчити учнів переказувати зміст оповідання,  розкривати характер

Павлика, його поведінку, вчинки, стосунки з іншими дітьми,

ставлення до нього автора, інших персонажів., навчити складати план

до характеристики цього образу;

розвивати  навички  виразного  читання, переказу, виділення

головних  епізодів  та  деталей, висловлення  власного  ставлення  до

прочитаного, обґрунтування  своєї  думки;

сприяти  усвідомленню  найважливіших  цінностей  моралі  та  етики,

що  роблять  людину  душевно  багатою  і  щедрою  на  добро,

порядність, чесність.

Тип  уроку: урок  пояснення нового матеріалу з інтерактивними

технологіями.

Методи і прийоми: розповідь вчителя, гра „ сонечко ”.

Обладнання: портрет  автора, підручник.

Література: Авраменко О. М. Щебельникова Л. П. Українська література.

Підручник для 6-го кл. – К.: Грамота, 2006. – 296 с.: іл..

Мовчан Р. В. Українська література: Підруч. для 6 кл. загально

освіт. навч. закл. – К.: Генеза, 2006. – 240с.: іл

Перебіг уроку.

І. Організаційний момент (5΄)

1. Зовнішній (діти вітаються)

2. Внутрішній (готовність до уроку: підручник, зошит, ручки).

3. Перевірка присутності.

4.Перевірка домашнього завдання.

ІІ. Актуалізація опорних знань умінь і навичок учнів. (3 — 4΄)

На минулому уроці ми з вами розпочали вивчати нову для вас постать в українській літературі – Спиридона Черкасенка. Ознайомилися з біографією письменника. Розпочали вивчати його оповідання „ Маленький горбань ”.

Що ви запам’ятали з попереднього уроку?

Сьогодні ми продовжимо вивчати цю тему.

ІІІ. Оголошення теми та очікуваних навчальних результатів. (1 – 2΄)

Тема  нашого  уроку: Спиридон Черкасенко „ Маленький горбань ”. Образ Павлика, душевно-красивого і щедрого хлопчика.

На  уроці  ми  з  вами визначимо риси  характеру  Павлика, які  вирізняють  його  з  кола  інших хлопців, прокоментуємо  їх. Висловимо  своє  ставлення  до  нього. Порівняємо  Павлика і Захарка, зробимо  відповідні  висновки. А  ще, я  сподіваюсь, наша  сьогоднішня  розмова  залишить  добрий  слід  у  душі  в  кожного  із  вас.

Відкрийте свої зошити і запишіть сьогоднішнє число класна робота і тему нашого уроку.

ІV. Мотивація навчальної діяльності учнів (1 — 2΄)

Чи треба нам сьогодні говорити про добро?

Що ви чекаєте від уроку?

А щоб вам легше було визначитися, послухайте поезію Любові Забаштої.

Людина починається з добра,

                                          Із ласки і великої любові,

Із батьківської хати і двора,