Караман С. О. Сучасна українська літературна мова

Тестові завдання для тематичного контролю. ФРАЗЕОЛОГІЯ

1. З’ясуйте, у якому рядку всі словосполучення є фразеологізмами:
а) читати повість, стримано засміятися, перейти вулицю, довести додому;
б) кінець уроку, пекти картоплю, відчинені двері, чужа праця;
в) засипати вугілля, брати воду, говорити правду, гнути гілку;
г) читати по очах, пекти раків, з відкритим серцем, западати в душу.
2. Визначте, у якому рядку фразеологізми становлять синонімічний ряд;
а) без вогню пекти, байки правити, багато брати на себе, зронити сльозу;
б) теревені правити, оповідати сон рябої кобили, боби розводити, плести сухого дуба;
в) зробити хибний крок, зривати завісу, зорі знімати з неба, обіцяти золоті гори;
г) міряти лозиною, наклеювати ярлики, на ногах не стояти, передбачати події.
3. Виберіть фразеологізм, який має значення «кого-небудь щось постійно хвилює, турбує, мучить,
завдає душевного болю»:
а) кішці смішки, а мишці слізки;
б) черв’ячок точить;
в) зав’яз пазурець, і пташці кінець;
г) пробігла чорна кішка.
4. Назвіть рядок, у якому подано синоніми до фразеологічного звороту стявши голову, за волоссям
ме плачуть:
а) головою лягти; на голову виший;
б) чуб дарма, як голови нема; пропав кінь, і вузду кинь;
в) покласти голову; проторохтіти головою;
г) головою важити; голова як решето.
5. З’ясуйте, у якому рядку всі фразеологізми мають однакове значення:
а) носа не показувати, нема живої душі, за тридев’ять земель;
б) зганяти з світу, вішати собак, з легкої руки;
в) живіт присох до спини, крихти в роті не було, ріски в рот не брати;
г) ворожити на бобах, вити вовком, дати звістку про себе.
6. Назвіть фразеологізм, який є антонімом до вислову ревма ревіти:
а) рвати і метати; б) рвати на шматки;
в) ревно любити; г) регати справляти.
7. Пригадайте, шо означає запозичений фразеологізм селя ві:
а) таке життя; б) з самого початку;
в) невідома земля; г) чиста дошка.
502 Тестові завданні для тематичного контролю
З Укажіть рядок, у якому фразеологізми становлять синонімічний ряд:
а) нестися високо вгору, ні в тин ні в ворота, сісти на мілину, терпець урвався;
б) теревені правити, збити з пантелику, ні за холодну воду не братися, облизня піймати;
в) нуль без палички, пальці гритги, підставляти ногу, пороги оббивати;
г) дзвін великий лить, брехні справляти, замилювати очі, напускати туману
9. Знайдіть рядок фразеологізмів власне українського походження:
а) альфа і омега, голос волаючого в пустелі, жити манною небесною;
б) закопувати талант у землю, вовк в овечій шкурі, побиття немовлят;
в) гарбуза дістати, світ макітриться, не до жартів;
г) Геркулесові стовпи, дамоклів меч, драконівські закони.
10. Знайдіть рядок фразеологізмів з античної міфології, шо стали інтернаціональними.
а) вхопити шилом патоки, тягар на душі, кермо влади, аж за вухами лящить;
б) відрізана скиба, журба сушить, завертати голоблі, сідати в калошу;
в) Авгієві стайні, ахіллесова п’ята, бездонна бочка, гордіїв вузол;
г) вмивати руки, за царя Панька, горобина ніч, в очах зеленіє.
11. Дві лексеми в плані вираження й одна семема в плані змісту — це ознаки:
а) слова;
б)словосполучення;
в) фразеологізму;
г) прислів’я.
12. Стійкі сполучення слів, значення яких характеризується абсолютною нерозкладністю, невмоти­
вованістю семантики окремих компонентів, називаються:
а) фразеологічними зрощеннями;
б) фразеологічними єдностями;
в) фразеологічними сполученнями;
г) прислів’ями.

Категорія: Караман С. О. Сучасна українська літературна мова

Літературне місто - Онлайн-бібліотека української літератури. Освітній онлайн-ресурс.