Дорогоцінним скарбом українського народу, що увібрав у себе життєвий досвід і мудрість віків, є казки. Вони передавалися із уст в уста, із покоління до покоління впродовж тисячоліть, пропагуючи мораль простого народу, його найгуманніші бажання і мрії. У казках переплітається реальне й фантастичне, у них здійснюються найзапо- вітніші людські мрії про щастя, добробут, у них добро завжди перемагає зло. Торжество справедливості, перемога правди над кривдою
— у всі віки — це найвищий ідеал людського суспільства.
У казках знайшли відображення світогляд, світосприймання наших далеких предків, які обожнювали природу, вбачали у всьому живому своїх побратимів. Тому не випадково, що герої казок — тварини, рослини чи явища природи — наділені людськими рисами, та й поводять себе так, як люди („Мишача рада”, „Хитрий заєць”, „Лисичка-сестричка і Вовчик-братик” та ін.). Кожний художній образ у будь-якій казці — це певний соціальний тип, представник того чи іншого соціального стану, який діє в певних побутових обставинах й уособлює найрізноманітніші риси людської вдачі: працьовитість чи ледарство, доброту чи злість, щедрість чи скупість, чесність чи підступність („Дідова дочка й бабина дочка”, „Про матір-зозулю”). „Кращі зразки народної казки, незважаючи на давність свого походження, й досі хвилюють, захоплюють, бо кожен казковий образ, в який би хитромудрий одіж поетичної уяви він не був прибраний, насправді має під собою глибоку життєву основу. Широта узагальнення в казці така, що крізь товщу історичних нашарувань і серпанок художньої умовності ми завжди бачимо конкретні сторони людською життя, і той чи інший образ чи мотив наповнюється в нашій уяві цілком реальним змістом”2*’..