Народився в Караганді, закінчив
Київський університет імені Т. Шев’
Нова література
ченка. Перша збірка «Смере
ки» (1982) заявила про прихід у літе
ратуру справжнього таланту. Згодом
— «Потоки» (1986), «Космацький
узір» (1990), «Діти трепети» (1991).
Поезії Василя Герасим’юка завжди
мають яскраво виражений українсь
кий колорит. Автор відчуває себе зо
бов’язаним говорити про те, що має
хвилювати людину на цій землі, на
віть якщо вона внутрішньо втратила
таке бажання. Для того, щоб діткну
тися основ людської свідомості, поет
насичує свої твори невидимими пара
лелями й глибинним підтекстом, шу
кає незвичних ракурсів для змалю
вання буття. Так, у поезії «Колиха
лась колиска…» навколишній світ
подано очима немовляти. Саме тому
так часто у творі вжито слово «коли
хатись», адже для малюка, який ле
жить у колисці, колихається увесь
світ, що його оточує: рідна хата, мама
й тато, зоря у вікні. Вірш насичений
образами, що підкреслюють карпат
ський колорит поезії.
В іншому творі змальовано сучас
ного неофіта, для якого людська мо
раль уже втратила свою істинну
суть. Поет прагне зрозуміти, звід
кіля йде таке всезаперечення, і
переконливо доводить, що не від
прославленого своєю чесністю се
лянського родоводу:
Ти співвітчизників скручуєш в ріг,
Немов так навчили батьки.
Твій тато маржину любив та
беріг,
Не йшов по траві навпрошки.
Урятоване ягня, яке батько поклав
під колиску сина, — символ духов
ності, закладеної від народження, та
не кожен може пронести її через усе
життя. Останні рядки поезії звучать
як звинувачення в духовному ман-
куртстві. Батько тримає на руках
уціліле ягнятко, і ця картина стає
втіленням утраченого родоводу:
Ти як міг забути?!
Ти б очі підвів —
Воно на руках у Христа.
Паралель із Христом іще більше
поглиблює прірву між поколінням
батьків та дітей і демонструє кризу
духовності, утрату оберегів українсь
кого роду, кризу свідомості сучасної
людини, підміну одних понять іншими.
Літературне місто - Онлайн-бібліотека української літератури. Освітній онлайн-ресурс.