План-конспект уроку (розробка уроків)

УРОК № 7 Тема. Тематичне оцінювання.

Мета: виявити рівень знань, умінь і навичок учнів з метою корекції; розвивати зв’язне мовлення учнів, пам’ять, уміння висловлювати власні судження; виховувати кращі людські якості.

Обладнання: тести й тестові завдання, портрети письменників, твори яких вивчалися, виставка книжок, ілюстрації до них.

Теорія літератури: народні пісні, їх види, календарно-обрядові пісні, колядки, щедрівки, гімн.

1          Чудув а тися — тут: дивуватися.

2          Братися — тут: цікавити, приваблювати.

3          Завернути — тут: повернутися, прийти назад.

4          Спров а дити — тут: запросити.

5          «Сніди» — продукти харчування; тут: страви і ласощі.

          Хід уроку         

І.       ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ й МЕТИ УРОКУ

ІІ.      МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ

ІІІ.    Основний зміст РОБОТИ

1.         інструктаж до виконання тестових завдань.

2.         Написання контрольної роботи.

І          варіант

І—ІІ рівні

(За кожну правильну відповідь учень отримує 1 бал.)

1)         Укажіть, де зимувала весняночка-паняночка з одноймен¬ної календарно-обрядової пісні весняного циклу:

а)         у теплих краях (у вирії);

б)         у садочку на пеньочку;

в)         у дуплі старої верби.

2)         Допишіть речення.

Народні пісні бувають таких видів

3)         Поєднайте лініями художні засоби з вивчених творів із тими словами, до яких вони відносяться:

як роса на сонці                    а що третій празник

журавлі в вирій                    згинуть наші вороженьки

зішле всім нам долю                        відлітають сірим шнурком

III       рівень

(За кожну правильну відповідь учень отримує 2 бали.)

1)         Поясніть, чому більшість обрядів та обрядових пісень ук¬раїнців пов’язані із землеробською працею.

2)         Визначіть, яка головна думка гімну «Ще не вмерла Ук-раїни.», обґрунтуйте своє твердження.

IV       рівень

(За повну відповідь учень отримує 5 балів.)

Напишіть твір на одну з тем.

1)         «Зимові свята й обряди українців, пісні, що при цьому виконуються » .

2)         «Яке значення гімн має у житті народу?».

ІІ         варіант

І—ІІ рівні

(За кожну правильну відповідь учень отримує 1 бал.)

1)         Укажіть, на кого закликала подивитися господаря Лас¬тівка у календарно-обрядовій пісні «Щедрик, щедрик, щедрівочка»:

а)         на баранців і ягничок;

б)         на бичків і теличок;

в)         на цапків і кізочок.

2)         Допишіть речення.

Календарно-обрядові пісні бувають таких видів:

3)         Поєднайте лініями приклади художніх засобів із вивче¬них творів з назвами їх видів.

у садочку на пеньочку                    метафора

добрий (вечір)                      зменьшувально-пестливі

слова

Дніпро зрадіє                        епітет

III       р і в е н ь

(За кожну правильну відповідь учень отримує 2 бали.)

1)         З’ясуйте, що таке гімн і яка історія створення національ¬ного гімну України.

2)         Схарактеризуйте свою улюблену народну пісню.

IV       рівень

(За повну відповідь учень отримує 5 балів.)

Напишіть твір на одну з тем.

1)         «Літні свята й обряди українців та пісні, що їх супро-воджують» .

2)         «Яке значення має Батьківщина у житті людини?».

V.      ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підготувати повідомлення про біографію М. Вінграновського (окремим учням).

VI.    ПІДСУМОК

Літературне місто - Онлайн-бібліотека української літератури. Освітній онлайн-ресурс.