План-конспект уроку (розробка уроків)

УРОК № 15 Тема. Тематичне оцінювання.

Мета: виявити рівень знань, умінь та навичок учнів з метою корекції; розвивати зв’язне мовлення, пам’ять, логічне та образне мислення, вміння висловлювати свої судження; виховувати кращі людські якості.

Обладнання:            тестові завдання, ілюстрації до вивчених творів.

Теорія літератури: література і дійсність, образотворче мистецтво і література, літературна байка, акровірш, алегорія, гумор, співомовка.

          ХІД УРОКУ     

I.       ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

II.      МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ

III.    ОСНОВНИЙ ЗМІСТ РОБОТИ

1.         Інструктаж до виконання тестових завдань.

2.         Написання контрольної роботи.

І          варіант

І—ІІ рівні

(За кожну правильну відповідь учень отримує 1 бал.)

1)         Укажіть, що робить сонце уночі в однойменному вірші М. Вінграновського:

а)         пише вірші;

б)         спить;

в)         доглядає місяць і зорі.

2)         Допишіть речення.

Байка — це _

Найвідоміші байкарі —

3) Поєднайте назви творів із прізвищами їх авторів.

«Грім»                        Л. Глібов

«Журба»                    С. Руданський

«Що за птиця?»                    С. Руданський

«Окуляри»                М. Вінграновський

«Козак і король»                  Л. Глібов

III       р і в е н ь

(За кожну правильну відповідь учень отримує 2 бали.)

1)         Поясніть, чим гуси з оповідання М. Вінграновського «Гу-сенятко» схожі на людей.

2)         Визначіть головну думку байки Л. Глібова «Вовк і Кіт», своє твердження обґрунтуйте.

IV       рівень

(За кожну повну відповідь учень отримує 5 балів.) Напишіть твір-мініатюру на одну із тем.

1)         «Смішне і серйозне у співомовках С. Руданського».

2)         «Повчальна спрямованість байок Л. Глібова».

3)         «Мій улюблений письменник (твір)».

ІІ         варіант

І—ІІ рівні

(За кожну правильну відповідь учень отримує 1 бал.)

1)         Укажіть, як названий грім в однойменному вірші М. Він- грановського «Грім»:

а)         дядьком;

б)         батьком;

в)         братом.

2)         Допишіть речення.

Алегорія — це

Наприклад,

3)         Позначте правильне твердження.

а)         У співомовках «Козак і король», «Запорожці у коро¬ля» Л. Глібов поєднує смішне із серйозним історич¬ним змістом.

б)         У байці «Щука» Л. Глібов засуджує несправедливість і жорстокість, хабарництво.

в)         Оповідання М. Вінграновського «Гусенятко» — твір про веселі пригоди неслухняного гусачка Піка.

III       р і в е н ь

(За кожну правильну відповідь учень отримує 2 бали.)

1)         Схарактеризуйте світ людей за оповіданням М. Вінграновського «Гусенятко».

2)         Поясніть, чому вірш Л. Глібова «Журба» став улюбленою народною піснею.

IV       рівень

(За кожну повну відповідь учень отримує 5 балів.) Напишіть твір-мініатюру на одну з тем.

1)         «Моя улюблена байка Л. Глібова».

2)         «Гумор у житті людини взагалі та в моєму власному житті».

3)         «Природа для нас чи ми для природи?».

IV.    ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підібрати улюблені вірші, картини, фотографії, музичні твори про різні пори року.

V.      ПІДСУМОК

Літературне місто - Онлайн-бібліотека української літератури. Освітній онлайн-ресурс.