Мета: виявити рівень знань, умінь та навичок учнів з метою корекції; розвивати зв’язне мовлення, пам’ять, логічне та образне мислення, вміння висловлювати свої судження; виховувати кращі людські якості.
Обладнання: тестові завдання, ілюстрації до вивчених творів.
Теорія літератури: література і дійсність, образотворче мистецтво і література, літературна байка, акровірш, алегорія, гумор, співомовка.
ХІД УРОКУ
I. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ
III. ОСНОВНИЙ ЗМІСТ РОБОТИ
1. Інструктаж до виконання тестових завдань.
2. Написання контрольної роботи.
І варіант
І—ІІ рівні
(За кожну правильну відповідь учень отримує 1 бал.)
1) Укажіть, що робить сонце уночі в однойменному вірші М. Вінграновського:
а) пише вірші;
б) спить;
в) доглядає місяць і зорі.
2) Допишіть речення.
Байка — це _
Найвідоміші байкарі —
3) Поєднайте назви творів із прізвищами їх авторів.
«Грім» Л. Глібов
«Журба» С. Руданський
«Що за птиця?» С. Руданський
«Окуляри» М. Вінграновський
«Козак і король» Л. Глібов
III р і в е н ь
(За кожну правильну відповідь учень отримує 2 бали.)
1) Поясніть, чим гуси з оповідання М. Вінграновського «Гу-сенятко» схожі на людей.
2) Визначіть головну думку байки Л. Глібова «Вовк і Кіт», своє твердження обґрунтуйте.
IV рівень
(За кожну повну відповідь учень отримує 5 балів.) Напишіть твір-мініатюру на одну із тем.
1) «Смішне і серйозне у співомовках С. Руданського».
2) «Повчальна спрямованість байок Л. Глібова».
3) «Мій улюблений письменник (твір)».
ІІ варіант
І—ІІ рівні
(За кожну правильну відповідь учень отримує 1 бал.)
1) Укажіть, як названий грім в однойменному вірші М. Він- грановського «Грім»:
а) дядьком;
б) батьком;
в) братом.
2) Допишіть речення.
Алегорія — це
Наприклад,
3) Позначте правильне твердження.
а) У співомовках «Козак і король», «Запорожці у коро¬ля» Л. Глібов поєднує смішне із серйозним історич¬ним змістом.
б) У байці «Щука» Л. Глібов засуджує несправедливість і жорстокість, хабарництво.
в) Оповідання М. Вінграновського «Гусенятко» — твір про веселі пригоди неслухняного гусачка Піка.
III р і в е н ь
(За кожну правильну відповідь учень отримує 2 бали.)
1) Схарактеризуйте світ людей за оповіданням М. Вінграновського «Гусенятко».
2) Поясніть, чому вірш Л. Глібова «Журба» став улюбленою народною піснею.
IV рівень
(За кожну повну відповідь учень отримує 5 балів.) Напишіть твір-мініатюру на одну з тем.
1) «Моя улюблена байка Л. Глібова».
2) «Гумор у житті людини взагалі та в моєму власному житті».
3) «Природа для нас чи ми для природи?».
IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Підібрати улюблені вірші, картини, фотографії, музичні твори про різні пори року.
V. ПІДСУМОК