План-конспект уроку (розробка уроків)

УРОК № 29 Тема. Тематичне оцінювання.

Мета: виявити рівень знань, умінь та навичок учнів з метою їх корекції; розвивати навички зв’язного мовлення, пам’ять, уміння висловлювати власні судження; виховувати кращі якості людського характеру.

Обладнання:            портрети письменників, що вивчалися в межах даної теми, збірки їхніх творів, ілюстрації до них; тести й тестові завдання.

Теорія літератури: словесний малюнок, словесна деталь, епічний твір, оповідання, герой художнього твору, поема, ліричний вірш.

             ХІД УРОКУ

І.         ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

II.        МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ

III.      ОСНОВНИЙ ЗМІСТ РОБОТИ

1.         Інструктаж до написання тестів.

2.         Написання тестів.

І варіант І—ІІ р і в н і

(За кожну правильну відповідь учень отримує 1 бал.)

1)         Укажіть, кого або що захищав Павлик з оповідання С. Черкасенка «Маленький горбань»:

а)         жайворонячі гніздечка;

б)         білий квіт катрану;

в)         дівчаток, що грали у крем’яхи.

2)         Допишіть речення.

Основні ознаки поеми такі:

3)         Поєднайте означення основного змісту (теми) творів з їх назвами та авторами.

Краса і смуток осінньої природи  

«Коляда» Б.-І. Антонича

   
Пробудження пам’яті про рідний край, істо­ричні корені  

«Листопад» Я. Щоголіва

   
Смуток матері, що знає про тернистий життє­вий шлях свого сина  

«Євшан-зілля» М. Вороного

III       рівень

(За кожну повну відповідь учень отримує 2 бали.)

1)         Зробіть «словесний малюнок» пейзажу, зображеного у вірші Я. Щоголіва «Листопад».

2)         Розкажіть про побудову поеми М. Вороного «Євшан-зілля» та історичну основу цього твору.

IV       рівень

(За кожну повну відповідь учень отримує 5 балів.) Напишіть твір-роздум на одну з тем.

1)         Чи можна зло подолати добротою? (За оповіданням С. Черкасенка «Маленький горбань» та власними спостереженнями.)

2)         Значення й духовна суть традиційних свят. (За поезіями Б.-І. Антонича або «Традиції нашої родини у відзначенні народно-релігійних свят».)

ІІ         варіант

І—ІІ рівні

(За кожну правильну відповідь учень отримує 1 бал.)

1)         Укажіть, за чим спостерігали одного святкового квітне¬вого дня дід Антип зі своїм онуком Павликом з опові¬дання С. Черкасенка «Маленький горбань»:

а)         за грою хлопців у м’яча;

б)         за грою дівчаток у крем’яхи;

в)         за бійками — розвагами парубків шахтарського селища.

2)         Допишіть речення.

Основні ознаки оповідання такі:

3)         Поєднайте героїв із назвами та авторами творів.

Павлик

Захарко

Ханський син

Гудець

Ясна Пані

Бог

«Різдво» Б.-І. Антонича

«Маленький горбань» С. Черкасенка

«Євшан-зілля» М. Вороного

«Коляда» Б.-І. Антонича

III       рівень

(За кожну повну відповідь учень отримує 2 бали.)

1)         Зробіть «словесний малюнок» зимових різдвяних візерунків у віршах Б.-І. Антонича «Різдво» та «Коляда».

2)         Схарактеризуйте героя оповідання С. Черкасенка «Маленький горбань» Павлика, відзначивши, що саме вплинуло на формування його характеру.

IV       рівень

(За кожну повну відповідь учень отримує 5 балів.)

Напишіть твір-роздум на одну з тем.

1)         Краса зовнішня і внутрішня, духовна (за оповіданням С. Черкасенка «Маленький горбань» та власними спостереженнями й міркуваннями) або «Чи міг (хотів) би я стати другом Павликові?».

2)         Чи варто переживати за свою батьківщину, якщо вона бідна й нещасна (за твором М. Вороного «Євшан-зілля» та власними спостереженнями й судженнями).

IV.    ПІДСУМОК

Літературне місто - Онлайн-бібліотека української літератури. Освітній онлайн-ресурс.