План-конспект уроку (розробка уроків)

УРОК № 37 Тема. Тематичне оцінювання.

Мета: виявити рівень знань, умінь та навичок учнів; розвивати навички зв’язного мовлення, аналізу художніх творів, визначення теоретичних понять літератури і застосування їх на практиці; сприяти формуванню образного та логічного мислення; виховувати кращі людські якості.

Обладнання:            портрети письменників, твори яких вивчалися; книжкова виставка, тести й тестові завдання.

Теорія літератури: історична поема, легенда, поезія в прозі, віршові розміри — ямб, хорей.

          Хід уроку         

I.       ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

II.      МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ

III.    ОСНОВНИЙ ЗМІСТ РОБОТИ

1.         інструктаж до написання тестової роботи.

2.         Написання тестів і тестових завдань.

І варіант

І—ІІ рівні

(За кожну правильну відповідь учень отримує 1 бал.)

1)         Укажіть, кого рятувала дівчина з поезії «Дівчина-чайка»:

а)         чубатих козаків;

б)         заморських купців;

в)         королівських воїнів.

2)         Напишіть, що таке історична поема, наведіть приклад.

3)         Визначіть, які відомі вам художні засоби використовує М. Рильський в поетичних рядках вірша «Ознаки весни»:

Вона — в душі, що рветься у дорогу,

У пісні, що не здатна вже мовчать;

Вона — в очах, що чорно і волого Під білою хустиною блищать.

ІІІ       р і в е н ь

 (За кожну повну відповідь учень отримує 2 бали.)

1)         З’ясуйте, яка історична основа та головна думка поеми

О.        Олеся «Печенізька облога Києва».

2)         Розкрийте образ моря, змальований у поезіях у прозі Дніпрової Чайки.

IV       рівень

(За повну відповідь учень отримує 5 балів.)

Написати твір-мініатюру на тему: «Значення пісні як вияву культури, традицій кожного народу» (за віршем М. Рильського «Пісні» та власними спостереженнями) або «Моя улюблена по¬езія про природу».

II         варіант

І—ІІ рівні

(За кожну правильну відповідь учень отримує 1 бал.)

1)         Укажіть, що сталося зі старшим братом із поезії в про¬зі Дніпрової Чайки «Морське серце»:

а)         він став кораловим островом;

б)         він перетворився на медузу;

в)         він зник безслідно.

2)         Запишіть основні ознаки жанру поезії в прозі.

3)         Визначіть віршовий розмір та риму поетичних рядків з вірша «Пісні» М. Рильського:

В піснях — дівоча світла туга І вільний помах косаря,

В них юність виникає друга,

Висока світиться зоря.

III       р і в е н ь

(За кожну повну відповідь учень отримує 2 бали.)

1)         Поясніть, що послужило основою для створення поезії в прозі Дніпрової Чайки «Дівчина-чайка» та яка її голов¬на думка.

2)         Змалюйте образ зими у творі О. Олеся «Метелиця чи дів¬чина.» та в поезіях інших українських письменників.

IV       р і в е н ь

(За повну відповідь учень отримує 5 балів.)

Висловіть своє судження про героїчні вчинки дітей у різних життєвих ситуаціях (за поемою О. Олеся «Печенізька облога Києва» та власними спостереженнями).

Або порівняйте художні твори та твори живопису на подіб¬ну тематику, знайдіть спільне та відмінне (наводячи конкретні приклади).

IV.      ПІДСУМОК

Літературне місто - Онлайн-бібліотека української літератури. Освітній онлайн-ресурс.