План-конспект уроку (розробка уроків)

УРОК № 48 Тема. В. Нестайко. «Тореадори з Васюківки».

Мета: ознайомити учнів із новими пригодами героїв повісті В. Нестайка; розвивати навички виразного читання, аналізу поведінки та вчинків персонажів, їхнього морального вибору у різних життєвих ситуаціях; виховувати товариськість, вірність у дружбі, оптимістичне світобачення.

Обладнання: портрет письменника, збірки його творів, ілюстрації до повісті, фрагменти з кінофільму.

Теорія літератури: повість.

          ХІД уроку        

I.       ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

II.      МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ

III.    АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

1.         Перевірка домашнього завдання.

1)         Зачитування, переказ епізодів з першого розділу, які найбільше запам’яталися, здалися цікавими, смішними; обґрунтування свого вибору.

2)         Огляд ілюстрацій.

2.         Вікторина «Хто це?»

1)         «.Противна й плямиста, як географічна карта». (Свиня Манюня.)

2)         «.Лайнувся, закашлявся, плюнув і почовгав за хату». (Дід.)

3)         «.Мисливець завзятий, на полюванні коли стріляє, ліве око онучею зав’язує». (Дід Варава.)

4)         «.Депутат райради, ланкова кукурудзоводів». (Мати Яви.)

5)         «.Замість того, щоб заплакати, раптом як закричить:

—        Опозогив! — Вона букву “р” не вимовляє.— Загаза чогтова!» (Менша сестричка Яви Яриша.)

6)         «А взагалі характер. ого-го! Сталь, а не характер. Таких на мільйон лише один буває». (Ява.)

7)         «.Бігала навколо калабані і мукала на нашу адресу якісь свої коров’ячі прокльони. В калабаню лізти вона не хотіла. Вона була бридлива, охайна корова». (Контрибуція.)

IV.    ФОРМУВАННЯ І ВДОСКОНАЛЕННЯ ВМІНЬ ТА НАВИЧОК

1.         Виразне читання розділу IX повісті В. Нестайка, в якому Павлуша розказує, як він подружився з Явою.

2.         Словникова робота.

Р е в а н ш и с т и — ті, що беруть реванш (одержують перемо¬гу після поразки); знічев’я — від нічого робити; транзистор — радіо; не розшолопали — не зрозуміли; барахольщик — лайливе слово; п о к у м п о л у — по голові;

шмарогузи, катові гаспиди — лайливі слова; шукай вітра в полі — не знайдеш, не здоженеш.

3.         Обмін враженнями щодо прочитаного.

4.         Опитування-інтерв’ю.

З а в д а н н я: висловити своє судження щодо такої позиції героїв повісті «Тореадори з Васюківіки»:

«Він [сторож] чогось не любив, як ми крали кавуни з баштана. Він любив, щоб ми просили. А ми не любили просити. Воно не так смачно».

5.         Міні-диспут «По чому визначають справжніх друзів?».

V.      ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК

Розгадування кросворда.

Завдання: розгадати кросворд Олеся Кмітливця, в якому вміщені синоніми до слова «друг».

VI.    ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Навчитися виразно читати, переказувати ІХ розділ повісті, характеризувати героїв, висловлювати своє ставлення до їхніх дій та вчинків; зробити ілюстрації.

VII.   ПІДСУМОК

Літературне місто - Онлайн-бібліотека української літератури. Освітній онлайн-ресурс.