План-конспект уроку (розробка уроків)

УРОК № 49 Тема. В. Нестайко. «Тореадори з Васюківки».

Мета: ознайомити учнів із новим розділом повісті; розвивати навички толерантного й аргументованого доведення своєї думки, виразного читання, переказу прозового твору, характеризування героїв; виховувати прагнення до знань, творчості, самовдосконалення .

Обладнання:            портрет письменника, збірки його творів, ілюстрації до прочитаних розділів повісті «Тореадори з Васюківки».

Теорія літератури: повість, головні та другорядні герої, головна думка.

          Хід УРОКУ      

I.       ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

II.      МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ

ІІ.      АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

Перевірка домашнього завдання.

1)         Складання по пам’яті (або за ланцюжком опорних слів) плану ІХ розділу І частини повісті «Тореадори з Васюківки».

2)         Огляд ілюстрацій.

3)         Евристична бесіда.

—        Назвіть нові риси головних героїв, які виявилися в цьому розділі.

IV.    ФОРМУВАННЯ І ВДОСКОНАЛЕННЯ ВМІНЬ ТА НАВИЧОК

1.         Виразне читання і розділу іі частини повісті В. Нестайка «Тореадори з Васюківки» («”Е”,— сказали ми з Явою»).

2.         Словникова робота.

Б а к е н б а р д и — борода від скронь уздовж щік до виголеного підборіддя;

Щеп кін — знаменитий актор ХІХ століття; Станіславський — знаменитий режисер ХІХ століття; Тарапунька, Штепсель — знамениті комедійні актори, артисти естради радянських часів; скакали дрижаки — хвилювалися; метрика — свідоцтво про народження; з а в а р и т и к а ш у — розпочати клопітну справу; Немирович-Данченко — знаменитий режисер;

М Х А Т — Московський Художній Академічний Театр;

с т а т и с т — актор, що грає у масових сценах;

вийшла заковика — трапилася непередбачена перешкода;

п і ш л о ш к е р е б е р т ь — все пропало;

с л и м а к и , м о к р и ц і — беззахисні, жалюгідні істоти;

полова — верхня оболонка зернини;

с у ф л е р — той, хто в театрі підказує слова акторам;

з а л а ш т у н к а м и — за сценою;

п а м о р о к и з а б и л о — забув;

стоять, як у тім’я вдарені — розгубилися;

не показавши носа — не з’явившись;

пика — лице.

3.         Обмін враженнями щодо прочитаного.

4.         Евристична бесіда.

1)         Чи знайома вам ситуація, в яку потрапили хлопці, ви-йшовши на сцену? Якщо так, то де й коли вона трапилася?

2)         Які нові риси характеру героїв відкриваються у цьо¬му розділі? Як ви ставитеся до головних персонажів повісті?

3)         Що ви думаєте про відвідування театрів, художніх виста-вок, драматичних гуртків, гуртків художньої самодіяль-ності? Чи допомагають вони людині розкрити її кращі якості?

4)         Чи може телевізор, комп’ютер замінити театр, книгу, драмгурток? Що людина забуває, що втрачає при цьому?

V.      ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК

Гра «Заповни таблицю».

Олесь Кмітливець просить подумати і заповнити таблицю.

Що у творі В. Нестайка є мрією і дійсністю, смішним і сум-ним, романтичним і буденним?

Мрія

Дійсність

   

Смішне

Сумне

   

Романтичне

Буденне

   

VI.    ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Навчитися виразно читати I розділ II частини повісті В. Нестайка, переказувати найцікавіші епізоди, характеризувати героїв; зробити ілюстрації.

VII.   ПІДСУМОК

Літературне місто - Онлайн-бібліотека української літератури. Освітній онлайн-ресурс.