Мета: виявити рівень знань, умінь, навичок учнів з метою корекції; розвивати образне та логічне мислення учнів, пам’ять, зв’язне мовлення, вміння висловлювати свої погляди на авторські ідеї та художні образи; виховувати позитивне світобачення, формувати активну життєву позицію.
Обладнання: тести і тестові завдання, виставка учнівських ілюстрацій до вивчених творів.
Теорія літератури: оповідання, гумореска, повість.
ХІД УРОКУ
I. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ
III. ОСНОВНИЙ ЗМІСТ РОБОТИ
1. Інструктаж до написання контрольної роботи.
2. Написання тестових завдань.
І варіант
І—ІІ рівні
(За кожну правильну відповідь учень отримує 1 бал.)
1) Укажіть, де для сільської дітвори в усі пори року було найбільш привабливе місце для гри? (За оповіданням
В. Кави «Пиріжок з калиною».):
а) на лісовій галявині;
б) на луках;
в) на шкільному спортивному майданчику.
2) Доповніть речення.
Гумореска — це _
Я знаю такі гуморески:
3) Визначіть, з якого твору даний уривок, хто є його авто-ром, який найвиразніший художній засіб тут ужито. «Ми повмощувались зручніше і почали обговорювати подробиці. Насамперед — бик. Кандидатура колгоспного бугая Петь¬ки була відхилена одразу. То таке страшнюче мурмило, що його навіть сам зоотехнік Іван Свиридович боїться. Очі — наче тракторні фари. Землю гребе ногами, як екскаватор».
III р і в е н ь
(За кожну повну відповідь учень отримує 2 бали.)
1) Опишіть, як колись училися сільські діти (за гуморесками Остапа Вишні).
2) Схарактеризуйте Яву та Павлушу за повістю В. Нестайка «Тореадори з Васюківки».
IV рівень
(За кожну повну відповідь учень отримує 5 балів.)
Висловіть своє судження про те, як Ніна поставилася до зізнан¬ня Митька (за оповіданням В. Кави «Пиріжок з калиною»).
Або дайте відповідь на запитання «Чого можна повчитися у героїв повісті В. Нестайка “Тореадори з Васюківки”?»
ІІ варіант
І—ІІ р і в н і
(За кожну правильну відповідь учень отримує 1 бал.)
1) Укажіть, за що герой-оповідач з гуморески Остапа Вишні «Перший диктант» отримав двійку:
а) за невиконане домашнє завдання;
б) за помилки в письмовій роботі;
в) за погану поведінку.
2) Допишіть речення.
Повість — це
Я знаю таку повість, як
3) Визначіть, з якого твору даний уривок, хто є його автором, який найвиразніший художній засіб тут ужито.
«Ми скривилися. Ми не знали. Але нам не хотілося думати про це. І хто вигадав оті екзамени? Та ще навесні, коли повітря пахне футболом і цурками-палками, коли пташки галасують, як баби на базарі, і коли так сонячно й тепло, що ми. вже тричі купалися».
III р і в е н ь
(За кожну повну відповідь учень отримує 2 бали.)
1) Опишіть одну з пригод із тваринами Яви та Павлуші з повісті В. Нестайка «Тореадори з Васюківки».
2) Схарактеризуйте вчительку Марію Андріївну за гуморескою Остапа Вишні «Перший диктант».
IV р і в е н ь
(За кожну повну відповідь учень отримує 5 балів.)
Напишіть твір «Із ким із героїв прочитаних творів я хотів би потоваришувати?»
Або висловіть своє судження про такі рядки з оповідання В. Кави «Пиріжок з калиною»: «Він їй сніжкою в око, а вона — пиріжок».