План-конспект уроку (розробка уроків)

УРОК № 51 Тема. Тематичне оцінювання.

Мета: виявити рівень знань, умінь, навичок учнів з метою корекції; розвивати образне та логічне мислення учнів, пам’ять, зв’язне мовлення, вміння висловлювати свої погляди на авторські ідеї та художні образи; виховувати позитивне світобачення, формувати активну життєву позицію.

Обладнання:            тести і тестові завдання, виставка учнівських ілюстрацій до вивчених творів.

Теорія літератури: оповідання, гумореска, повість.

          ХІД УРОКУ     

I.       ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

II.      МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ

III.    ОСНОВНИЙ ЗМІСТ РОБОТИ

1.         Інструктаж до написання контрольної роботи.

2.         Написання тестових завдань.

І          варіант

І—ІІ рівні

(За кожну правильну відповідь учень отримує 1 бал.)

1)         Укажіть, де для сільської дітвори в усі пори року було найбільш привабливе місце для гри? (За оповіданням

В.        Кави «Пиріжок з калиною».):

а)         на лісовій галявині;

б)         на луках;

в)         на шкільному спортивному майданчику.

2)         Доповніть речення.

Гумореска — це _

Я знаю такі гуморески:

3)         Визначіть, з якого твору даний уривок, хто є його авто-ром, який найвиразніший художній засіб тут ужито. «Ми повмощувались зручніше і почали обговорювати подробиці. Насамперед — бик. Кандидатура колгоспного бугая Петь¬ки була відхилена одразу. То таке страшнюче мурмило, що його навіть сам зоотехнік Іван Свиридович боїться. Очі — наче тракторні фари. Землю гребе ногами, як екскаватор».

III       р і в е н ь

(За кожну повну відповідь учень отримує 2 бали.)

1)         Опишіть, як колись училися сільські діти (за гуморесками Остапа Вишні).

2)         Схарактеризуйте Яву та Павлушу за повістю В. Нестайка «Тореадори з Васюківки».

IV       рівень

(За кожну повну відповідь учень отримує 5 балів.)

Висловіть своє судження про те, як Ніна поставилася до зізнан¬ня Митька (за оповіданням В. Кави «Пиріжок з калиною»).

Або дайте відповідь на запитання «Чого можна повчитися у героїв повісті В. Нестайка “Тореадори з Васюківки”?»

ІІ         варіант

І—ІІ р і в н і

(За кожну правильну відповідь учень отримує 1 бал.)

1)         Укажіть, за що герой-оповідач з гуморески Остапа Вишні «Перший диктант» отримав двійку:

а)         за невиконане домашнє завдання;

б)         за помилки в письмовій роботі;

в)         за погану поведінку.

2)         Допишіть речення.

Повість — це

Я знаю таку повість, як

3)         Визначіть, з якого твору даний уривок, хто є його автором, який найвиразніший художній засіб тут ужито.

«Ми скривилися. Ми не знали. Але нам не хотілося думати про це. І хто вигадав оті екзамени? Та ще навесні, коли повітря пахне футболом і цурками-палками, коли пташки галасують, як баби на базарі, і коли так сонячно й тепло, що ми. вже тричі купалися».

III       р і в е н ь

(За кожну повну відповідь учень отримує 2 бали.)

1)         Опишіть одну з пригод із тваринами Яви та Павлуші з повісті В. Нестайка «Тореадори з Васюківки».

2)         Схарактеризуйте вчительку Марію Андріївну за гуморескою Остапа Вишні «Перший диктант».

IV       р і в е н ь

(За кожну повну відповідь учень отримує 5 балів.)

Напишіть твір «Із ким із героїв прочитаних творів я хотів би потоваришувати?»

Або висловіть своє судження про такі рядки з оповідання В. Кави «Пиріжок з калиною»: «Він їй сніжкою в око, а вона — пиріжок».

Літературне місто - Онлайн-бібліотека української літератури. Освітній онлайн-ресурс.