План-конспект уроку (розробка уроків)

УРОК № 61 Тема. Т. Шевченко. «Тече вода з-під явора». Виразне читання вірша напам’ять.

Мета: закріпити навички учнів виразного, усвідомленого читання поезії напам’ять; розвивати пам’ять, акторські здібності; виховувати естетичні почуття.

Обладнання: портрет письменника, його пейзажні картини.

Теорія літератури: виразне читання, темп, інтонація, пауза, логічний наголос.

         Хід уроку 

I.       ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

II.      МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ

III.    ОСНОВНИЙ ЗМІСТ РОБОТИ

1.         Складання партитури вірша Т. Шевченка «Тече вода з-під явора», з’ясування виконавського завдання.

Партитура вірша

Темп

Інтонація

Тече вода з-під Явора| Яром на долину,||| Пишається над водою| Червона калина.||| уповільнений розповідна,

спокійна

Пишається калинонька, Явір молодіє,||

А кругом їх верболози| Й лози зеленіють.|||

середній замилування
Тече вода із-за гаю|

Та попід горою.||| Хлюпочуться качаточка| Помеж осокою.|||

середній  
А качечка випливає|

З качуром за ними,|| Ловить рЯску,|| розмовлЯє| З дітками своїми.|||

середній

бадьора, весела

Тече вода край города,|| Вода ставом стала.||| Прийшло дівча воду брати,|| Брало,|| заспівало.||| уповільнений із замилуванням, лагідно
Вийшли з хати батько й мати| В садок погуляти,|| Порадитись, кого б то їм| Своїм зЯтем звати.||| повільний замріяно

Правильно поставити виконавське завдання можна лише тоді, коли добре зрозумієш зміст твору, яскраво уявивши зображуване в ньому, проймешся його настроєм, виявиш підтекст, відчуєш авторське ставлення до зображеного та головну думку твору.

Виконавське завдання при читанні напам’ять вірша Т. Шевченка, «Тече вода з-під явора» таке: змалювати чарівні картини природи, виразити авторське (і своє власне) захоплення ними; викликати ці самі відчуття у слухачів; передати думку про цінність родини, батьківського піклування, гармонійного життя серед рідної природи.

2.         Тренування з виразного читання за партитурою та визначеним виконавським завданням.

3.         Виразне читання вірша Т. Г. Шевченка «Тече вода з-під явора».

4.         Взаємооцінювання виразного читання.

IV.    ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підготувати усний твір-опис улюбленого куточка природи.

V.      ПІДСУМОК

Літературне місто - Онлайн-бібліотека української літератури. Освітній онлайн-ресурс.