План-конспект уроку (розробка уроків)

УРОК № 63 Тема. Тематичне оцінювання.

Мета: виявити рівень знань та умінь учнів з метою корекції; розвивати зв’язне мовлення, пам’ять, образне та логічне мислення, вміння висловлювати свої думки, судження, давати оцінку прочитаному, діям та вчинкам героїв; виховувати кращі людські якості.

Обладнання: книжкова виставка творів вивчених письменників, учнівські ілюстрації до цих творів.

Теорія літератури: верлібр, метафора, пригодницький твір.

          Хід уроку         

I.       ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

II.      МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ

III.    ОСНОВНИЙ ЗМІСТ РОБОТИ

1.         інструктаж до виконання тестових завдань.

2.         Виконання контрольної роботи.

І          варіант

І—ІІ рівні

(За кожну правильну відповідь учень отримує 1 бал.)

1)         Укажіть, з якою метою Митько та Сергій із твору Я. Стель¬маха поїхали до бабусі в село:

а)         відпочивати, збирати колекцію комах;

б)         висліджувати Химеру лісового озера;

в)         потренуватися в їзді на велосипедах.

2)         Напишіть визначення метафори, наведіть 1—2 приклади.

3)         Поєднайте вислови з поезій І. Калинця з назвами цих по-езій.

Сама біжиш

через струмок перескакуєш батіжком по пилюці цвяхкаєш

 

«Блискавка»

   
Хто на світі найгарніший ви ваша темність відкаже дзеркало похапцем  

«Веселка»

   
дорогою перестрів її князенко Соняшник із золотим черевичком в руці  

«Стежечка»

ІІІ       рівень

(За кожну правильну відповідь учень отримує 2 бали.)

1)         Схарактеризуйте образ матері за поезією І. Калинця «Писанки» та за іншими літературними творами й власними спостереженнями.

2)         Опишіть кульмінаційний момент із пригодницької повісті Я. Стельмаха «Химера лісового озера…»

IV       рівень

(За кожну повну відповідь учень отримує 5 балів.) Напишіть твір на одну з тем.

1)         «Чим приваблює мене вірш Т. Шевченка “Тече вода з-під явора”? »

2)         «За що Митько й Сергій із твору Я. Стельмаха були вдячні Васі-велосипедисту?»

ІІ         варіант

І—ІІ рівні

(За кожну правильну відповідь учень отримує 1 бал.)

1)         Укажіть, кого або що вирішили використати як приман¬ку для чудовиська герої повісті «Химера лісового озера…» Я Стельмаха:

а)         курку;

б)         козеня;

в)         хлопця Сергія.

2)         Напишіть, що таке верлібр, і наведіть приклади віршів (1—2), написаних верлібром.

3)         Поєднайте художні образи з назвами поезій І. Калинця.

Князенко Соняшник

 

«Блискавка»

   

Королева темряви

 

«Стежечка»

   
Така верчена… як дзиґа  

«Веселка»

ІІІ       рівень

(За кожну правильну відповідь учень отримує 2 бали.)

1)         Схарактеризуйте образ писанки за однойменним віршем

І.         Калинця.

2)         Складіть і запишіть ланцюжок пригод, які трапилися з головними героями повісті Я. Стельмаха «Химера лі-сового озера…».

IV       рівень

(За кожну повну відповідь учень отримує 5 балів.)

Напишіть твір на одну з тем.

1)         «Чим приваблює вас пісня-вірш К. Малицької “Чом, чом, чом, земле моя.”»

2)         «Чому вчительку ботаніки з твору Я. Стельмаха “Химера лісового озера… ” Митько та Сергій стали називати не “ботанічкою”, а Іриною Семенівною»

Літературне місто - Онлайн-бібліотека української літератури. Освітній онлайн-ресурс.