Мета: виявити рівень знань та умінь учнів з метою корекції; розвивати зв’язне мовлення, пам’ять, образне та логічне мислення, вміння висловлювати свої думки, судження, давати оцінку прочитаному, діям та вчинкам героїв; виховувати кращі людські якості.
Обладнання: книжкова виставка творів вивчених письменників, учнівські ілюстрації до цих творів.
Теорія літератури: верлібр, метафора, пригодницький твір.
Хід уроку
I. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ
III. ОСНОВНИЙ ЗМІСТ РОБОТИ
1. інструктаж до виконання тестових завдань.
2. Виконання контрольної роботи.
І варіант
І—ІІ рівні
(За кожну правильну відповідь учень отримує 1 бал.)
1) Укажіть, з якою метою Митько та Сергій із твору Я. Стель¬маха поїхали до бабусі в село:
а) відпочивати, збирати колекцію комах;
б) висліджувати Химеру лісового озера;
в) потренуватися в їзді на велосипедах.
2) Напишіть визначення метафори, наведіть 1—2 приклади.
3) Поєднайте вислови з поезій І. Калинця з назвами цих по-езій.
Сама біжиш
через струмок перескакуєш батіжком по пилюці цвяхкаєш |
«Блискавка» |
|
Хто на світі найгарніший ви ваша темність відкаже дзеркало похапцем |
«Веселка» |
|
дорогою перестрів її князенко Соняшник із золотим черевичком в руці |
«Стежечка» |
ІІІ рівень
(За кожну правильну відповідь учень отримує 2 бали.)
1) Схарактеризуйте образ матері за поезією І. Калинця «Писанки» та за іншими літературними творами й власними спостереженнями.
2) Опишіть кульмінаційний момент із пригодницької повісті Я. Стельмаха «Химера лісового озера…»
IV рівень
(За кожну повну відповідь учень отримує 5 балів.) Напишіть твір на одну з тем.
1) «Чим приваблює мене вірш Т. Шевченка “Тече вода з-під явора”? »
2) «За що Митько й Сергій із твору Я. Стельмаха були вдячні Васі-велосипедисту?»
ІІ варіант
І—ІІ рівні
(За кожну правильну відповідь учень отримує 1 бал.)
1) Укажіть, кого або що вирішили використати як приман¬ку для чудовиська герої повісті «Химера лісового озера…» Я Стельмаха:
а) курку;
б) козеня;
в) хлопця Сергія.
2) Напишіть, що таке верлібр, і наведіть приклади віршів (1—2), написаних верлібром.
3) Поєднайте художні образи з назвами поезій І. Калинця.
Князенко Соняшник |
«Блискавка» |
|
Королева темряви |
«Стежечка» |
|
Така верчена… як дзиґа |
«Веселка» |
ІІІ рівень
(За кожну правильну відповідь учень отримує 2 бали.)
1) Схарактеризуйте образ писанки за однойменним віршем
І. Калинця.
2) Складіть і запишіть ланцюжок пригод, які трапилися з головними героями повісті Я. Стельмаха «Химера лі-сового озера…».
IV рівень
(За кожну повну відповідь учень отримує 5 балів.)
Напишіть твір на одну з тем.
1) «Чим приваблює вас пісня-вірш К. Малицької “Чом, чом, чом, земле моя.”»
2) «Чому вчительку ботаніки з твору Я. Стельмаха “Химера лісового озера… ” Митько та Сергій стали називати не “ботанічкою”, а Іриною Семенівною»