План-конспект уроку (розробка уроків)

УРОК № 5 Тема. Повторення. Фонетика та орфографія.

Мета: поглибити знання учнів із фонетики, графіки та орфографії, удосконалити орфографічні навички; розвивати усне й писемне мовлення; виховувати любов до рідної мови.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал.

          ХІД УРОКУ     

І.       ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

ІІ.      МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ

ІІІ.    АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

1.         Перевірка домашнього завдання.

2.         [1, 2] Творча робота

Завдання: скласти зв’язне висловлювання на одну з тем.

—        Голосні звуки, їх вимова і позначення на письмі.

—        Приголосні звуки, їх вимова і позначення на письмі.

—        Звукове значення букв я, ю, є, ї.

—        Правила вживання апострофа.

—        Подвоєння та подовження букв.

—        Спрощення в групах приголосних.

3.         [1, 2] Робота біля дошки.

Завдання: зробити фонетичний розбір слів щасливий, твоєю, мнеться, дивишся.

4.         [1, 2] Робота в зошитах.

Завдання: подані в транскрипції слова записати відповідно до орфографічних норм [в’ітчеипити], [виес’лідЖуван’:а], [крашче], [баскеидбол], [густ’іс’ін’кий], [т’ін’:у], [рвец’:а], [кайеіс’:а], [с:еиредиени].

5.         Словниковий диктант.

Мідь, юність, колись, малесенький, боротьба, їдальня, гал¬ці, Гальці, тонший, кінчик, бур’ян, буряк, буря, під’їзд, в’їха¬ти, свято, возз’єднання, пів’яблука, морквяний, серйозний.

6.         [1, 2] Коментований диктант Завдання: пояснити всі вивчені орфограми.

Хто був київським князем після Кия — невідомо. Арабський мандрівник Аль-Масурі стверджує, що першим слов’янським царем був Дір.

Десятого століття на сході Хозарської держави кочували печеніги.

Київська держава того часу зміцніла. Князь Святослав Ігорович теж розпочав війну з хозарами. Він зруйнував їхню столицю Ітіль. Та ця перемога не була на користь Русі. Кочівникам відкрився шлях на захід і північ. Це створило ве¬лику небезпеку для Київської держави.

(За М. Петриченком)

IV.    ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

V.      ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

[1]       Повторити правило «и—і в словах іншомовного похо¬дження»; підібрати 15—20 слів для словникового диктанту на цю орфограму; з трьома словами скласти речення.

[2]       Вправа 36 (письмово).

Літературне місто - Онлайн-бібліотека української літератури. Освітній онлайн-ресурс.