Мета: поглибити знання учнів із фонетики, графіки та орфографії, удосконалити орфографічні навички; розвивати усне й писемне мовлення; виховувати любов до рідної мови.
Обладнання: підручник, дидактичний матеріал.
ХІД УРОКУ
І. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
1. Перевірка домашнього завдання.
2. [1, 2] Творча робота
Завдання: скласти зв’язне висловлювання на одну з тем.
— Голосні звуки, їх вимова і позначення на письмі.
— Приголосні звуки, їх вимова і позначення на письмі.
— Звукове значення букв я, ю, є, ї.
— Правила вживання апострофа.
— Подвоєння та подовження букв.
— Спрощення в групах приголосних.
3. [1, 2] Робота біля дошки.
Завдання: зробити фонетичний розбір слів щасливий, твоєю, мнеться, дивишся.
4. [1, 2] Робота в зошитах.
Завдання: подані в транскрипції слова записати відповідно до орфографічних норм [в’ітчеипити], [виес’лідЖуван’:а], [крашче], [баскеидбол], [густ’іс’ін’кий], [т’ін’:у], [рвец’:а], [кайеіс’:а], [с:еиредиени].
5. Словниковий диктант.
Мідь, юність, колись, малесенький, боротьба, їдальня, гал¬ці, Гальці, тонший, кінчик, бур’ян, буряк, буря, під’їзд, в’їха¬ти, свято, возз’єднання, пів’яблука, морквяний, серйозний.
6. [1, 2] Коментований диктант Завдання: пояснити всі вивчені орфограми.
Хто був київським князем після Кия — невідомо. Арабський мандрівник Аль-Масурі стверджує, що першим слов’янським царем був Дір.
Десятого століття на сході Хозарської держави кочували печеніги.
Київська держава того часу зміцніла. Князь Святослав Ігорович теж розпочав війну з хозарами. Він зруйнував їхню столицю Ітіль. Та ця перемога не була на користь Русі. Кочівникам відкрився шлях на захід і північ. Це створило ве¬лику небезпеку для Київської держави.
(За М. Петриченком)
IV. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
[1] Повторити правило «и—і в словах іншомовного похо¬дження»; підібрати 15—20 слів для словникового диктанту на цю орфограму; з трьома словами скласти речення.
[2] Вправа 36 (письмово).