План-конспект уроку (розробка уроків)

УРОК № 9 Тема. Іменники — назви істот і неістот. Загальні і власні назви. Велика буква і лапки у власних назвах.

Мета: поглибити знання учнів про іменники, що означають назви істот і неістот, дати поняття про власні й загальні назви, формувати вміння розрізняти їх в тексті, домогтися засвоєння правил вживання великої букви і лапок у власних назвах; удосконалювати орфографічні вміння й навички, виховувати наполегливість у навчанні.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал.

          ХІД УРОКУ     

I.       АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

1.         Перевірка домашнього завдання.

2.         Вибірковий диктант.

[1, 2] Завдання: вибрати іменники, з двома скласти речення; визначити синтаксичну роль іменника в реченні.

Синій, соняшник, поспішати, юнь, святковий, садок, ранній, осінь, сподіватися, терпіння, прагнути, великий, калина, художній, велич, краса, прагнення.

3.         Розподільний диктант.

[1, 2] Завдання: розподілити іменники за групами:

а)         — ті, що називають предмет, б) — ознаку, ІІІ — дію.

Спостереження, вікно, сміливість, господарювання, посуд, господар, покірність, книга, підбиття, стіл, ліжко, голубінь, шикування, блакить, будинок, одруження, рушник.

II.      ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

III.    МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ

IV.    СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1.         Робота з підручником.

[1]       Опрацювання теоретичного матеріалу, с. 20.

[2]       Опрацювання теоретичного матеріалу, с. 33.

2.         Розподільний диктант.

[1]       Завдання: розподілити іменники у два стовпчики: а) назви істот; б) назви неістот.

Дитина, квітка, посміх, альпініст, втіха, дівчинка, півост¬рів, юрба, лісовик, мікроб, троянда, стіл, Венера, крик.

[2]       Вправа 72.

3.         Робота з підручником.

[1]       Опрацювання теоретичного матеріалу, с. 22.

[2]       Опрацювання теоретичного матеріалу, с. 34.

4.         Робота в зошитах.

а)         [1] Вправи 48, 51.

[2]       Вправи 76, 75.

б)         [1] Вправа 51.

[2]       Вправа 75.

V.      ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Творче завдання.

[1]       Скласти речення зі словами чумацький Шлях — чу¬мацький шлях, Беркут — «Беркут» — беркут. Пояснити пра¬вопис.

[2]       Вправа 78.

VI.    ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

[1]       Підручник, § 7, вправа 52 (письмово).

[2]       Підручник, § 8, вправа 80 (письмово).

Літературне місто - Онлайн-бібліотека української літератури. Освітній онлайн-ресурс.