План-конспект уроку (розробка уроків)

УРОК № 11 Тема. Розвиток зв’язного мовлення. Повторення вивченого про текст, його будову.

Мета:  повторити вивчене про текст, його будову; вдосконалювати вміння визначати тему, мікротему, головну думку тексту, складати простий план; розвивати пам’ять, логічне мислення, спостережливість; виховувати мовленнєву культуру.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал.

          Хід уроку         

I. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

1.         Перевірка домашнього завдання.

2.         Робота з підручником.

[1]       Вправа 31.

[2]       Вправа 90.

3.         Бесіда з класом.

—        Що таке текст?

—        Які ознаки тексту ви знаєте?

—        Що таке тема і мікротема тексту?

—        Як визначати основну думку тексту?

—        Як скласти план тексту?

4.         Творча робота.

Завдання: скласти простий план тексту.

[1]       Вправа 31.

[2]       Вправа 90.

II.      ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

III.    МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ

IV.    СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1.         Робота з підручником.

[1]       Опрацювання теоретичного матеріалу, с. 16—17.

[2]       Опрацювання теоретичного матеріалу, с. 38.

2.         Робота в зошитах.

[1]       Вправа 35.

[2]       Вправа 91.

3.         Творча робота.

(Цю роботу можна провести у парах або групах.) Завдання: прочитати текст, підготуватися до його аналізу за планом.

Дрібні осінні дощики зовсім не схожі на літні грози. Вони йдуть безперестанку. Земля вже не просихає скоро. Вітер дме постійно, далеко розносить стигле насіння дерев і трав.

Листя на деревах починає зрідка жовтіти ще наприкінці серпня. У вересні ви помічаєте, як на все ще зеленій березі з’являються зовсім жовті, золотисті листочки. Першою розвинулася береза. Вона ж першою починає жовтіти. З кожним днем все більше й більше стає жовтого листя. Незабаром і тремтлива осика стоїть уся червона, багряна, золотава, але поривчастий осінній вітер зриває й це останнє вбрання. Він крутить в повітрі легким листям, устиляє ним мокру землю.

(За К. Ушинським)

План аналізу тексту

1) Тема тексту.
2) Кількість абзаців.
3) Які мікротеми можна виділити в тексті.
4) Як пов’язаний заголовок з темою тексту
5) Основна думка тексту.
6) В якому стилі написаний текст.
7) Тип мовлення.
8) Із кількох частин складається текст.
9) Засоби зв’язку речень у тексті.

V.      ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

VI.    ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

[1]       Підручник, § 5, вправа 36 (письмово).

[2]       Підручник, с. 39, вправа 92 (письмово).

Літературне місто - Онлайн-бібліотека української літератури. Освітній онлайн-ресурс.