План-конспект уроку (розробка уроків)

УРОК № 12 Тема. Число іменників.

Мета: повторити вивчене про число іменників, дати учням поняття про іменники, які вживаються тільки у формі однини або тільки у формі множини; формувати вміння визначати число іменників; розвивати пам’ять, увагу; виховувати любов до праці.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал.

         ХІД уроку

I.       АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

1.         перевірка домашнього завдання.

2.         [1, 2] Самостійна робота.

а)         З а в д а н н я: виписати іменники в три стовпчики:

І          — чоловічого роду, ІІ — жіночого роду, ІІІ — середнього роду. Поставити наголос у словах. З трьома іменниками скласти речення.

Веретено, вітчим, дошка, дочка, кишка, колесо, колія, коромисло, кропива, обруч, отаман, параліч, приятель, ремінь, решето, середина, сироватка, фартух.

б)         Завдання: слова-омоніми ввести у речення, вказати серед них іменники та визначити їх рід.

Подув — подув, засів, засів, мила — мила, орган — орган.

II.      ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

III.    МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ

IV.    СПРИЙНЯТТЯ ТА ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1.         Робота з підручником.

[1]       Опрацювання теоретичного матеріалу, с. 37.

[2]       Опрацювання теоретичного матеріалу, с. 40.

2.         Робота біля дошки і в зошитах.

[1]       Вправа 91.

[2]       Вправа 94.

3.         Робота з підручником.

[1]       Опрацювання теоретичного матеріалу, с. 38.

[2]       Опрацювання теоретичного матеріалу, с. 40—41.

4.         Розподільний диктант.

[1]       На основі вправи 97.

[2]       На основі вправи 96.

5.         Переклад з російської.

[1]       Вправа 98.

[2]       Вправа 99.

V.      ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1.         Запитання до учнів.

—        Чи всі іменники мають форму однини і множини?

—        Які іменники називаються збірними?

—        Які іменники вживаються тільки в однині?

—        Які іменники вживаються тільки в множині?

2.         [1, 2] творче завдання (за варіантами).

I          варіант. Придумати і записати по три іменники, які вживаються тільки в однині й означають: почуття, якості, речовини, збірні поняття.

II         варіант. Придумати і записати по три іменники, що вживаються тільки в множині й означають: ігри; парні поняття; гірські хребти в Європі, Америці, Азії; назви станів і по¬чуттів.

VI.    ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

[1]       Підручник, § 11, вправа 99.

[2]       Підручник, § 10, вправа 97.

Літературне місто - Онлайн-бібліотека української літератури. Освітній онлайн-ресурс.