План-конспект уроку (розробка уроків)

Урок № 35 Тема: Ступені порівняння якісних прикметників.

Мета: дати поняття про ступені порівняння якісних прикметників, їх творення; формувати вміння розпізнавати ступені порівняння прикметників, правильно вживати їх у мовленні, вдосконалювати культуру усного й писемного мовлення.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал.

          ХІД УРОКУ     

І.       АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

1.         Перевірка домашнього завдання.

2.         Творча робота.

[1, 2] Завдання: скласти зв’язне висловлювання на тему «Групи прикметників за значенням. Повні й короткі форми прикметників».

3.         Гра «Хто більше».

[1, 2] Завдання: до іменників слово, ніч, серце, погляд, море, небо підібрати якомога більше прикметників-епітетів; визначити групу прикметника за значенням.

(Гру можна проводити в групах, парах, командах.)

ІІ.      ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

ІІІ.    МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ

IV.    СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1.         Робота за підручником.

[1]       Опрацювання теоретичного матеріалу, § 27, с. 93.

[2]       Опрацювання теоретичного матеріалу, § 25, с. 85.

2.         Вибірковий диктант.

[1, 2] Завдання: виписати прикметники вищого та найвищого ступенів порівняння.

Та хіба не завше молодь молодіша від усіх! (П. Тичина)

Проти нас нема в світі дужчого. (Нар. тв.)

Вгорі ліс був густіший та ще чорніший. (М. Коцюбинський)

Я винесла щонайкращий рушник. (Марко вовчок)

Твоя, Самсоне, лиш єдина воля для мене завжди наймилі- ша буде. (Леся українка)

Немає мудріших, ніж народ, учителів… (М. рильський)

Вже цвіт опав, короткі стали дні. (в. Сосюра)

Природа просипається від зимового сну, земля вбираєть¬ся найпрекраснішими квітами, а на полях зеленіють кучеряві сходи хлібів. (О. Донченко)

3.         [1, 2] Творча робота.

Завдання: утворити просту і складену форми порівняння прикметників (за варіантами).

І варіант                                            II варіант

Глибокий                                          великий

Ясний                                                міцний

Широкий                                          важкий

Тихий                                                дужий

Красивий                                          відомий

—        З двома-трьома словами складіть речення або невеличкий текст (на вибір учнів).

4.         Робота за підручником.

[1]       Вправа 268 (письмово).

[2]       Вправа 227 (письмово).

5.         Переклад українською мовою.

[1]       Вправа 267.

[2]       Вправа 234.

V.      ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1.         Бесіда.

—        Які ступені порівняння якісних прикметників ви знаєте?

—        Які форми вони мають?

—        Як утворюються?

—        Навести приклади.

2.         Гра «Редактор».

[1]       Вправа 270.

[2]       Вправа 233.

VI.    ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

[1]       Підручник, § 27, вправа 271.

[2]       Підручник, §25, вправа 225.

Літературне місто - Онлайн-бібліотека української літератури. Освітній онлайн-ресурс.