Мета: навчити учнів складати усні й письмові описи природи на основі особистих вражень; розвивати усне й писемне мовлення, логічне мислення, творчу уяву; збагачувати словниковий запас; виховувати спостережливість, любов до природи.
Обладнання: підручник, пам’ятка.
ХІД УРОКУ
І. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
Бесіда.
— Що таке опис?
— У яких стилях можуть бути зроблені описи?
IV. основний зміст РОБОТИ
1. Робота з підручником.
[1] Вправа 360.
[2] Вправа 260.
2. Робота над самостійно зібраними матеріалами до твору-опису природи.
Колективне обговорення матеріалів, їх редагування й доповнення.
3. Робота з пам’яткою «Як працювати над описом природи на основі особистих вражень».
Пам’ятка
Як працювати над твором-описом природи
1. Пригадайте куточок природи, який вам сподобався.
2. Виділіть основні предмети та явища, які б ви хотіли описати.
3. Схарактеризуйте їх.
4. Запишіть стисло головне, добираючи словосполучення і вирази.
5. Сформулюйте основну думку.
6. Доберіть до твору заголовок.
7. Придумайте, в якій послідовності ви будете описувати предмети та явища.
8. Складіть план.
9. Напишіть твір за складеним планом в чернетці, використовуючи зібрані матеріали.
10. Перевірте та відредагуйте написане.
11. Перепишіть твір начисто.
4. Робота з підручником.
[1] Підручник, с. 113, вправа 310.
[2] Підручник, с. 97, вправа 261.
5. Робота над твором-описом природи.
1) Підготовка чорнового варіанта твору.
2) Індивідуальна допомога вчителя слабо підготовленим учням.
3) Зачитування двох-трьох творів і рецензування їх учнями.
4) Редагування написаного.
5) Переписування творів начисто.
V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
[1] Повторити § 30 підручника.
[2] Повторити § 27 підручника.