План-конспект уроку (розробка уроків)

УРОК № 55 Тема. Відмінювання збірних, дробових і неозначено-кількісних числівників.

Мета: з’ясувати особливості відмінювання дробових, збірних і неозначено-кількісних числівників; сприяти виробленню в учнів уміння правильно відмінювати дані числівники; виховувати в школярів уважність, старанність.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал.

ХІД УРОКУ

І. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

1.         Перевірка домашнього завдання.

2.         [1, 2] Практична робота.

Завдання: провідмінювати числівники.

П’ятнадцять, шістдесят, вісімсот.

II.      ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

III.    МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ

IV.    СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1.         Робота з підручником.

[1]       Таблиця, с. 153.

[2]       Вправа 346.

У дробових числівниках чисельник відмінюється як кількісний числівник, а знаменник — як прикметник.

2.         [1, 2] Тренувальне завдання.

—        Провідміняйте дробові числівники чотири шостих, п’ять цілих, дві дев’ятих.

3.         Робота з підручником.

[1]       Вправа 444 (письмово).

[2]       Вправа 348 (письмово).

4.         Слово вчителя.

Числівники півтора, півтори, півтораста не відмінюються.

5.         Робота з підручником.

[1]       Вправа 443 (письмово).

[2]       Вправа 350 (письмово).

6.         Слово вчителя.

Збірні числівники в непрямих відмінках мають форму цілих чисел:

три, троє — трьом, трьома;

сім, семеро — семи, сімох; сьома, сімома.

7.         [1, 2] Робота біля дошки.

Завдання: утворити від кількісних числівників шість, двадцять порядкові й провідмінювати їх.

8.         Слово вчителя.

Неозначено-кількісні числівники кілька, декілька, багато, небагато відмінюються за зразком числівника два, а числівники кільканадцять, кількадесяти — як числівник п’ять.

9.         [1, 2] Практична робота.

Завдання: переписати словосполучення, розкриваючи дужки. Скласти із цими словосполученнями речення.

(Кілька) учням, (багато) піснями, (кільканадцять) днів.

V.      ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1.         Запитання до учнів.

—        Як відмінюються дробові числівники?

—        Як відмінюються збірні числівники?

2.         [1, 2] Колективна робота.

Завдання: провідмінювати словосполучення.

Дві п’ятих відстані, півтори гривні, троє вікон.

VI.    ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

[1]       Підручник, § 47, вправа 447 (письмово).

[2]       Підручник, § 37, вправа 354 (письмово).

Літературне місто - Онлайн-бібліотека української літератури. Освітній онлайн-ресурс.