Мета: вдосконалювати вміння учнів відмінювати кількісні числівники, узгоджувати їх з іменниками; виховувати любов до рідної мови.
Обладнання: підручник, картки, дидактичний матеріал.
ХІД УРОКУ
I. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ
III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
1. Перевірка домашнього завдання.
2. [1, 2] Індивідуальна робота з картками.
Картка № 1
Провідмінювати числівники.
Одна, чотири п’ятих, сорок шість.
Картка № 2
Провідмінювати числівники.
Вісімсот, мільйон, сімдесят.
3. [1, 2] Попереджувальний диктант.
Завдання: записати, числівники підкреслити, визначити їх відмінки.
За шкалою розумового розвитку, яку запропонували швейцарські вчені, перше місце в природі посідає людина. Вона має до двохсот чотирнадцяти балів. Дельфін наділений приблизно ста дев’яноста п’ятьма балами. На третьому місці — слон. Він має до ста п’ятдесяти балів. Мавпа — до шістдесяти трьох. Зебра — до сорока двох, жирафа — до тридцяти восьми, лисиця — до двадцяти восьми балів. Найтупішим визнали бегемота, який набирає усього вісімнадцять очок.
4. [1, 2] Практична робота.
Завдання І: провідмінювати словосполучення.
Сорок птахів, дві учениці, вісімдесят книг.
Завдання ІІ: переписати словосполучення, розкриваючи дужки. Поставити словосполучення у формах родового, давального, орудного та місцевого відмінків.
Семеро (козенята), восьмеро (каченята), троє (сани), четверо (двері).
5. [1, 2] Робота біля дошки.
Завдання: записати числа словами, дібравши до кожного іменник. З двома словосполученнями придумати речення.
1; 0,28; 4,7; 7; 0,5; 6,3.
Довідка: склянка, процент, година, метр, грам, кілограм.
6. [1, 2] Тренувальна вправа.
Завдання: провідмінювати числівники.
Чотирнадцять, вісімдесят шість, дев’ятсот, тисяча тридцять, сім, три, сто.
IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
[1, 2] Скласти зв’язний текст (п’ять-шість речень), розкривши зміст одного з фразеологізмів (на вибір):
а) не один пуд солі з’їв;
б) сім п’ятниць на тиждень;
в) на всі чотири боки.
У реченнях вживати числівники.