Мета: навчити учнів складати відгук на літературний твір; виховувати в них любов до читання, ретельність при виборі книги, свідоме ставлення до прочитаного.
Обладнання: підручник, дидактичний матеріал.
ХІД УРОКУ
І. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
1. Перевірка домашнього завдання.
ІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ
IV. СПРИЙНЯТТЯ й ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Слово вчителя.
1) Значення книги в житті людей.
2) Вплив книги на формування людської особистості.
Свої враження від прочитаної книги можна висловити у формі відгуку. У відгуку передаються враження, які справляє твір, дають оцінку героям.
Відгук можна написати у вигляді листа, статті в газету, щоденникових записів.
2. Ознайомлення з текстом, про який писатиметься відгук.
[1] Підручник «Українська література» 6 клас. Оповідання «Маленький горбань» Спиридона Черкасенка.
[2] Вправи 328, 329 (усно).
3. [1, 2] Ознайомлення з планом відгуку.
План відгуку
1) Як називається книга і хто її автор?
2) Яку епоху описано в книзі, що обговорюється?
3) Який проміжок часу охоплюють описані в книзі події?
4) Що вас найбільше зацікавило в книзі: доля її героїв, їх вчинки та поведінка, спосіб їх життя чи самі події або описи природи тощо?
5) Які почуття викликала у вас ця книга, що з неї найбільше запам’яталося?
6) Чи сподобалась вам книжка? Чому саме?
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Написати відгук на літературний твір за поданим планом.
[1] С. Черкасенко «Маленький горбань».
[2] «Лелечий суд» (вправа 328 — підручник).