Мета: ознайомити учнів з розбором числівника як частини мови, сприяти виробленню навичок морфологічного розбору числівника; виховувати повагу до історії нашого народу.
Обладнання: підручник, схема, дидактичний матеріал.
ХІД УРОКУ
І. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
1. Перевірка домашнього завдання.
2. Фронтальне опитування.
— Яка частина мови називається числівником?
— Якими членами речення виступають числівники?
— Які числівники називаються кількісними?
— На які розряди вони поділяються?
— Які числівники називаються порядковими?
— Як відмінюються кількісні числівники?
— Як відмінюються порядкові числівники?
— Які числівники називаються простими, складними, складеними?
— Назвіть числівники, що змінюються за родами й числами.
II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ
IV. СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота зі схемою розбору числівника як частини мови.
[1] С. 158, вправа 460.
[2] С. 132.
Ознайомлення зі зразками усного і письмового розбору числівника як частини мови.
[1] С. 158.
[2] С. 132.
3. Практична робота.
Завдання: виписати з тексту числівники; зробити розбір числівників як частини мови за поданою вище схемою.
Кривавим рубцем закарбовувався в історичній пам’яті українців 1933 рік. Це рік всенародного штучного голодомору, одного з найжахливіших злочинів ХХ століття. Скільки наших співвітчизників умерло того року нелюдською смертю? Кількість називається моторошна: від 7 до 9 мільйонів. З самого тільки сільського населення України, що складало 20—25 мільйонів, було знищено 5 мільйонів, тобто майже одна п’ята.
(3 журналу)
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
[1] Підручник, вправа 461 (письмово).
[2] Підручник, вправа 362 (письмово).