План-конспект уроку (розробка уроків)

Урок № 72 Тема. Розвиток зв’язного мовлення. Твір-опис природи на основі особистих вражень.

Мета: навчити учнів складати усні й письмові описи природи на основі особистих вражень; розвивати усне й писемне мовлення, логічне мислення, творчу уяву; збагачувати словниковий запас; виховувати спостережливість, любов до природи.

Обладнання: підручник, пам’ятка.

          ХІД УРОКУ     

І.       ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

ІІ.      МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ

ІІІ.    АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

Бесіда.

—        Що таке опис?

—        У яких стилях можуть бути зроблені описи?

IV. Основний зміст РОБОТИ

1.         Робота з підручником.

[1]       Вправа 360.

[2]       Вправа 260.

2.         Робота над самостійно зібраними матеріалами до твору-опису природи.

Колективне обговорення матеріалів, їх редагування й доповнення.

3.         Робота з пам’яткою «Як працювати над описом природи на основі особистих вражень».

Пам’ятка

Як працювати над твором-описом природи

1.         Пригадайте куточок природи, який вам сподобався.

2.         Виділіть основні предмети та явища, які б ви хотіли описати.

3.         Схарактеризуйте їх.

4.         Запишіть стисло головне, добираючи словосполучення і вирази.

5.         Сформулюйте основну думку.

6.         Доберіть до твору заголовок.

7.         Придумайте, в якій послідовності ви будете описувати предмети та явища.

8.         Складіть план.

9.         Напишіть твір за складеним планом в чернетці, вико-ристовуючи зібрані матеріали.

10.       Перевірте та відредагуйте написане.

11.       Перепишіть твір начисто.

4.         Робота з підручником.

[1]       Підручник, с. 113, вправа 310.

[2]       Підручник, с. 97, вправа 261.

5.         Робота над твором-описом природи.

1)         Підготовка чорнового варіанта твору.

2)         Індивідуальна допомога вчителя слабо підготовленим учням.

3)         Зачитування двох-трьох творів і рецензування їх учнями.

4)         Редагування написаного.

5)         Переписування творів начисто.

V.      ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

VI.    ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

[1]       Повторити § 30 підручника.

[2]       Повторити § 27 підручника.

Літературне місто - Онлайн-бібліотека української літератури. Освітній онлайн-ресурс.