Мета: навчити учнів складати твір-роздум, дати визначення терміна «роздум»; розвивати мислення, фантазію; виховувати повагу до старших, доброту, вірність, справедливість.
Обладнання: підручник, схеми.
ХІД УРОКУ
I. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ Перевірка домашнього завдання.
II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ
IV. СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Слово вчителя.
Роздум — це висловлювання, в якому йдеться про причини та наслідки дій чи явищ, порушується певна проблема, робляться відповідні висновки.
Роздум буває розгорнутий і стягнений.
2. Робота зі схемами.
Завдання: розглянути схеми розгорнутого і стягненого роздуму.
Схема розгорнутого роздуму
Чому? Що з цього?
Теза———————– ► Докази ———————- ► Висновок
Тому що… Отже, …
Через те що… Таким чином, …
Схема стягненого роздуму
Чому?
Теза ————————– ► Докази
Тому що
3. Робота з підручником.
[1] Вправа 448 (усно).
[2] Вправа 456 (усно).
Завдання: визначити тезу, докази, висновок у поданих текстах.
4. Робота з підручником.
[1] Вправи 452, 453 (усно).
[2] Вправа 457 (усно).
V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
[1, 2] Скласти й записати в зошити твір-роздум на тему «Вчинок, яким я пишаюся».