План-конспект уроку (розробка уроків)

УРОК № 77 Тема. Розвиток зв’язного мовлення. Усний твір-роздум.

Мета: навчити учнів складати твір-роздум, дати визначення терміна «роздум»; розвивати мислення, фантазію; виховувати повагу до старших, доброту, вірність, справедливість.

Обладнання: підручник, схеми.

          ХІД УРОКУ     

I.       АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ Перевірка домашнього завдання.

II.      ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

III.    МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ

IV.    СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1.         Слово вчителя.

Роздум — це висловлювання, в якому йдеться про причини та наслідки дій чи явищ, порушується певна проблема, робляться відповідні висновки.

Роздум буває розгорнутий і стягнений.

2.         Робота зі схемами.

Завдання: розглянути схеми розгорнутого і стягненого роздуму.

Схема розгорнутого роздуму

Чому?                                  Що з цього?

Теза———————– ► Докази ———————- ► Висновок

Тому що…                                  Отже, …

Через те що…                       Таким чином, …

Схема стягненого роздуму

Чому?

Теза ————————– ► Докази

Тому що

3.         Робота з підручником.

[1]       Вправа 448 (усно).

[2]       Вправа 456 (усно).

Завдання: визначити тезу, докази, висновок у поданих текстах.

4.         Робота з підручником.

[1]       Вправи 452, 453 (усно).

[2]       Вправа 457 (усно).

V.      ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

VI.    ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

[1, 2] Скласти й записати в зошити твір-роздум на тему «Вчинок, яким я пишаюся».

Літературне місто - Онлайн-бібліотека української літератури. Освітній онлайн-ресурс.