Мета: відновити в пам’яті учнів матеріал про публіцистичний стиль, пояснити, що таке допис у газету, як працювати над дописом; сприяти виробленню в учнів навичок складати дописи інформаційного характеру; виховувати старанність, наполегливість у навчанні.
Обладнання: підручник, пам’ятка.
ХІД УРОКУ
I. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
Перевірка домашнього завдання.
[1] Вправа 496.
[2] Вправа 390.
II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ
IV. СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Слово вчителя.
Допис — це написана газетна чи журнальна стаття, пові-домлення про конкретний факт, подію чи явище, які можуть зацікавити інших. Зміст допису відповідає на питання що, де, коли відбулося?
Основні вимоги д о з м і с т у допису
1) Актуальність (описувана подія цікава для багатьох лю¬дей).
2) Достовірність (в основі статті дійсні факти, а не вигадані).
3) Стислість, точність, конкретність (економне й точне вживання слів).
2. Робота з підручником.
[1] Вправа 498 (усно).
[2] Вправа 495 (усно).
3. Ознайомлення з пам’яткою.
Як п р а ц ю в а т и над д о п и с о м у г а з е т у
1) Виберіть актуальну тему.
2) Доберіть факти, проаналізуйте їх. Виділіть головне.
3) Подумайте, які приклади із життя, книжок, газет та журналів буде використовувати в дописі.
4) Складіть план, визначте послідовність викладу думок.
5) Придумайте захоплюючий початок, який зацікавить читача і підведе до основної думки.
6) Дотримуйтесь відповідного типу і стилю мовлення, ви¬мог до мовлення і правил спілкування; вживайте при¬слів’я, афоризми.
4. [1, 2] Робота над дописом у газету.
Завдання: написати невеликий допис у газету на тему «Як зробити цікавими перерви у школі» або «Шкільне свято».
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
[1, 2] Закінчити роботу над дописом.