Мета: навчати учнів вільно орієнтуватися в російській і українській мовах; виховувати старанність в навчанні; прищеплювати любов до природи.
Обладнання: текст для перекладу, словники.
ХІД УРОКУ
I. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ
III. СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Переклад з російської.
Завдання: користуючись російсько-українськими словниками, перекласти текст.
Скворцы
Живут скворцы в скворечниках, и на деревьях, и под крышами домов. Скворец очень сообразительный: он себе жилье всегда найдет.
А отдыхают скворцы к вечеру, когда уже чуть начинает темнеть.
Сядет скворец на провод и сидит тихо, будто думает о чем-то. А он и вправду думает. Посидит так немножко да как за¬гудит автомобилем. А потом вдруг лошадиное ржание послы¬шится.
Это скворец вспоминает все, что днем слышал. А повторять любые звуки он мастер.
(74 сл.) (Б. Егоров)
2. Зачитування перекладів учнями.
IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
[1] Підручник, вправа 698 (письмово).
[2] Підручник, вправа 542 (письмово).