Урок 110
Тема: Закріплення вивченого про апостроф
Мета: закріплювати навички правильної вимови (читання) та написання слів з апострофом; розвивати творчі здібності, мовлення учнів; виховувати любов до читання.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Починаємо урок,
Бо почули ми дзвінок.
Він за парти кличе нас.
До роботи, другий клас!
II. Актуалізація опорних знань
1 Хвилинка каліграфії
Це Вс ор го ст он ла ою ся при помилка, диктант
Всім подобається це куце цуценя.
— Скільки складів у кожному з цих слів?
— У слові диктант підкресліть букви, що позначають приголосні звуки.
— які слова у скоромовці не можна перенести?
2 Зоровий диктант
За вікном цвірінькає горобчик.
Василько намалював зоряну ніч.
Намальовані квіти були, як живі.
Тихо по морю сонце у хвилях грає.
Чому ти, Миколко, не вивчив уроки?
III. Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ми закріпимо знання про апостроф.
IV. Узагальнення й систематизація отриманих знань та вмінь
Завдання 1
Списати слова за алфавітом, вставляючи апостроф, де це потрібно.
Здоров_я, цв_ях, хом_ячок, в_ється, гал_явина, моркв_яний, реп_ях, кур_ячий.
— Прочитайте слова, у яких поставили апостроф. Поясніть його вживання.
Завдання 2
Прочитати. Коли так кажуть? Слова з апострофом читати так, щоб після твердих приголосних перед я, ю, є, ї звучав [й].
Добре ім’я дорожче від багатства.
Шукає на коржі м’якого, а в труді легкого.
Списати, поділяючи слова для переносу. Поставити наголос.
— як треба переносити слова?
Завдання 3
Зробити звуко-буквений аналіз слів.
В’є —
Солов’ї —
Завдання 4
Утворити за зразком слова з апострофом.
Зразок: торф — торф’яний.
Олово — …
Дерево — …
Фізкультхвилинка
Завдання 5
Прочитати, правильно вимовляючи слова з апострофом. Відгадати, із якої казки цей уривок. Списати друге речення. Підкреслити слова з апострофом. Поставити над словами наголос.
Долі лежала мертва ластівка, її красиві крила були міцно притиснуті до тіла, ніжки й голівку вона сховала під пір’ячко.
Тільки рум’янцю на щічках нема, а так дуже гарна Снігуронька.
Завдання 6
Із даних слів утворити речення і записати.
здоров’я, багатство, міцне, людини, Найбільше.
Завдання 7
Скласти словосполучення, додаючи слова з апострофом.
Гратися з________;
на________поверсі;
співають________;
перед будинком.
слова для довідки: м’ячем, п’ятому, кам’яним, солов’ї.
V. Підсумок уроку. Рефлексія
— Після яких букв і перед якими ставиться апостроф?
— як треба переносити слова з апострофом?