Урок 115
Тема: Аналіз перевірної роботи. Повторення вивченого про текст
Мета: провести роботу над помилками, допущеними у перевірній роботі; повторити й закріпити знання учнів про текст (уміння добирати, або вибирати із запропонованих заголовок до тексту; визначати в тексті зачин, основну частину, кінцівку; дотримуватися абзаців у процесі списування; удосконалювати тексти, усуваючи лексичні повтори); розвивати навички зв’язного мовлення; формувати вміння застосовувати свої знання; виховувати пізнавальні інтереси.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Встали, дітки, всі рівненько,
Посміхнулися гарненько,
Настрій на урок взяли
Й працювати почали.
II. Аналіз перевірної роботи
III. Актуалізація опорних знань
1 Хвилинка каліграфії
Га ді іл ер ля та ля ил ва да
понеділок, середа, четвер, неділя
Ґава проґавила ґавеня.
— яких днів тижня бракує у переліку?
— Вивчіть скоромовку і позмагайтеся у її промовлянні.
— як називаються слова у скоромовці? Позначте у словах корінь.
2 Словникова робота Гра «Склади слова»
ця ву ли ван ди ля не ді по ка ди ти на тел дя дар ка лен мил
3 Вправи на повторення
— Знайдіть початок і кінець кожного речення. Прочитайте, знижуючи голос і роблячи паузу в кінці кожного речення.
росла на грядці капуста була вона велика, кругла, біла сто листочків — одежинок на собі мала листочки у неї соковиті, солодкі.
— Прочитайте речення. чи становлять вони зв’язний текст?
— яка тема тексту? Доберіть заголовок.
III. Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ми будемо закріплювати знання про текст.
IV. Узагальнення й систематизація отриманих знань та вмінь
Завдання 1
Прочитати текст. Вибрати з-поміж заголовків найбільш вдалий.
Прилинули здалеку хмари та й принесли дощ. лагідний такий, теплий, теплий. Затанцював він по дахові, зашелестів по кущах. І все, що попало під дощ, зраділо йому, заусміхалося.
а) Дощ.
б) Гроза.
в) Теплий дощик.
— Слова теплий, лагідний поділіть для переносу.
— які слова у тексті не можна перенести?
Завдання 2
Прочитати. У якому порядку слід розташувати абзаци тексту, щоб вийшла зв’язна розповідь?
1) Дядько Михайло і Василько принесли лебедів додому. Птахи жили у них до весни.
2) Озеро почало замерзати. лебеді могли загинути.
3)Восени два лебеді залишились на озері. В одного було
перела- мане крило.
— До слів жили, весни, озеро, замерзати, крило доберіть слова, щоб перевірити написання ненаголошеного голосного у корені слова.
Фізкультхвилинка
Завдання 3
Дописати кінцівку тексту та дібрати до нього заголовок.
Настала весна. Припекло ласкаве сонечко. Незабаром.
Завдання 4
Прочитати. Встановити межі речень, вставити пропущені букви. Списати останнє речення, підкреслити букви, що позначають глухі приголосні звуки.
Навколо с_ла поля ще голі а одне поле з_леною фарбою залите це хліб росте з_лені паростки кущиками стирчать коли ж він встиг вирости це озимий хліб його під зиму сіяли минулої ос_ні ось і дочекалася оз_мина сонця
Завдання 5
Прочитати текст.
Ведмежатко зупинилося на галявині. Ведмежатко злякано прислухається до шелесту дерев. лячно ведмежаткові самому в лісі.
— які слова повторюються у тексті?
— як його можна відредагувати? (Замість слова «ведмежатко» у другому реченні можна сказати «звірятко», у третьому — «малому».)
V. Підсумок уроку. Рефлексія
— Позначте правильну відповідь.
1. Текст — це:
1) пов’язані за змістом речення;
2) пов’язані за змістом слова;
3) абзаци.
2. Текст складається:
1) із зачину, абзаців і кінцівки;
2) з основної частини і кінцівки;
3) із зачину, основної частини, кінцівки.