План-конспект уроку (розробка уроків)

Аналіз перевірної роботи. Повторення вивченого про текст

Урок 115

Тема: Аналіз перевірної роботи. Повторення вивченого про текст
Мета: провести роботу над помилками, допущеними у перевірній роботі; повторити й закріпити знання учнів про текст (уміння добирати, або вибирати із запропонованих заголовок до тексту; визначати в тексті зачин, основну частину, кінцівку; дотримуватися абзаців у процесі списування; удосконалювати тексти, усуваючи лексичні повтори); розвивати навички зв’язного мовлення; формувати вміння застосовувати свої знання; виховувати пізнавальні інтереси.

Хід уроку

I. Організаційний момент

Встали, дітки, всі рівненько,

Посміхнулися гарненько,

Настрій на урок взяли

Й працювати почали.

II. Аналіз перевірної роботи

III. Актуалізація опорних знань

1 Хвилинка каліграфії

Га ді іл ер ля та ля ил ва да

понеділок, середа, четвер, неділя

Ґава проґавила ґавеня.

— яких днів тижня бракує у переліку?

— Вивчіть скоромовку і позмагайтеся у її промовлянні.

— як називаються слова у скоромовці? Позначте у словах корінь.

2 Словникова робота Гра «Склади слова»

ця ву ли ван ди ля не ді по ка ди ти на тел дя дар ка лен мил

3 Вправи на повторення

— Знайдіть початок і кінець кожного речення. Прочитайте, знижуючи голос і роблячи паузу в кінці кожного речення.

росла на грядці капуста була вона велика, кругла, біла сто листочків — одежинок на собі мала листочки у неї соковиті, солодкі.

— Прочитайте речення. чи становлять вони зв’язний текст?

— яка тема тексту? Доберіть заголовок.

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ми будемо закріплювати знання про текст.

IV. Узагальнення й систематизація отриманих знань та вмінь

Завдання 1

Прочитати текст. Вибрати з-поміж заголовків найбільш вдалий.

Прилинули здалеку хмари та й принесли дощ. лагідний такий, теплий, теплий. Затанцював він по дахові, зашелестів по кущах. І все, що попало під дощ, зраділо йому, заусміхалося.

а) Дощ.

б) Гроза.

в) Теплий дощик.

— Слова теплий, лагідний поділіть для переносу.

— які слова у тексті не можна перенести?

Завдання 2

Прочитати. У якому порядку слід розташувати абзаци тексту, щоб вийшла зв’язна розповідь?

1) Дядько Михайло і Василько принесли лебедів додому. Птахи жили у них до весни.

2) Озеро почало замерзати. лебеді могли загинути.

3)Восени два лебеді залишились на озері. В одного було

перела- мане крило.

— До слів жили, весни, озеро, замерзати, крило доберіть слова, щоб перевірити написання ненаголошеного голосного у корені слова.

Фізкультхвилинка

Завдання 3

Дописати кінцівку тексту та дібрати до нього заголовок.

Настала весна. Припекло ласкаве сонечко. Незабаром.

Завдання 4

Прочитати. Встановити межі речень, вставити пропущені букви. Списати останнє речення, підкреслити букви, що позначають глухі приголосні звуки.

Навколо с_ла поля ще голі а одне поле з_леною фарбою залите це хліб росте з_лені паростки кущиками стирчать коли ж він встиг вирости це озимий хліб його під зиму сіяли минулої ос_ні ось і дочекалася оз_мина сонця

Завдання 5

Прочитати текст.

Ведмежатко зупинилося на галявині. Ведмежатко злякано прислухається до шелесту дерев. лячно ведмежаткові самому в лісі.

— які слова повторюються у тексті?

— як його можна відредагувати? (Замість слова «ведмежатко» у другому реченні можна сказати «звірятко», у третьому — «малому».)

V. Підсумок уроку. Рефлексія

— Позначте правильну відповідь.

1. Текст — це:

1) пов’язані за змістом речення;

2) пов’язані за змістом слова;

3) абзаци.

2. Текст складається:

1) із зачину, абзаців і кінцівки;

2) з основної частини і кінцівки;

3) із зачину, основної частини, кінцівки.

Літературне місто - Онлайн-бібліотека української літератури. Освітній онлайн-ресурс.